title
کد خبر: 245116
00
ساختمان امدادی و درمانی هلال احمر در مرز مهران افتتاح شد

ساختمان امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر با هدف فرماندهی عملیات‌های امداد و نجات و سلامت در خاک ایران و عراق در پایانه مرزی مهران با زیربنایی به مساحت یک هزار و صد متر افتتاح شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دبیر کل جمعیت هلال احمر عصر روز دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ با سفر به ایلام، ساختمان امدادی و درمانی این جمعیت در این پایانه مرزی مهران را افتتاح کرد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر پس از افتتاح این ساختمان در جمع خبرنگاران گفت: در این ساختمان فرماندهی عملیات‌های امداد و نجات در منطقه با استقرار مرکز eoc (کنترل و فرماندهی عملیات)  انجام می‌شود.

او افزود: این ساختمان که با عزمی جهادی در مدت زمان ۳ ماه ساخته شد؛ کاربردهای درمانی و امدادی مختلفی دارد که از جمله آن مرکز درمان سرپایی و بستری موقت است.

سلیمانی تاکید کرد: افتتاح این پروژه ساختمانی بستر مناسبی برای رفع آلام جمعیت کثیر ترددکنندگان در این مرز خواهد بود.


همچنین استاندار ایلام نیز در افتتاحیه این ساختمان گفت: وجود این مرکز ثابت هلال احمر در پایانه مرزی لازم و واجب بود که خوشبختانه امروز به افتتاح رسید. تردد در این مرز زیاد است و از آغاز راهپیمایی اربعین تا امروز حدود ۲۰۰ هزار زائر با گذشتن از مهران به خاک عراق رسیده‌اند.

بهرام نیا افزود: پایانه مهران به جز ایام اربعین در همه روزهای سال میزبان زائران حسینی است و به همین علت لازم بود جمعیت خدمت‌رسان هلال احمر در این مرز از یک مرکز ثابت عملیات امدادی و درمانی برخوردار باشد.

در مراسم افتتاحیه این ساختمان رئیس سازمان امداد و نجات و  معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر نیز حضور داشتند.

در ایام اربعین سال‌های گذشته، پایانه مهران پر ترددترین مرز، بین کشور ایران و عراق بوده و براساس امارها، امسال نیز رکورد تردد زائران حسینی تا امروز در این مرز رقم خورده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز