title
کد خبر: 244344
00
منطقه چربی سوزی را تغییر دهید

در حالی که بیشتر افرادی که سعی در کاهش وزن دارند می دانند که یک منطقه بهینه بر اساس ضربان قلب در طول فعالیت های مختلف وجود دارد که در آن چربی ها به بهترین شکل متابولیزه می شود. اکنون دانشمندان دانشکده پزشکی Icahn استدلال می کنند که اگرچه این روش پارامترهای ناحیه چربی سوزی را محدود می کند، اما هنوز هم متغیرهای فردی زیادی برای تعیین چربی سوزی وجود دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، هانا کیترل (Hannah Kittrell) پژوهشگر اصلی این مطالعات می ‌گوید: افرادی که هدفشان کاهش وزن یا کاهش چربی است، ممکن است علاقه ‌مند به ورزش با شدتی باشند که حداکثر سرعت چربی ‌سوزی را ممکن می ‌سازد. اکثر دستگاه‌های ورزشی تجاری بسته به سن، جنس و ضربان قلب، گزینه منطقه چربی سوز را ارائه می ‌دهند. با این حال، منطقه چربی سوزی که معمولاً توصیه می شود تأیید نشده، بنابراین افراد ممکن است با شدت هایی ورزش کنند که با اهداف کاهش وزن شخصی آنها همسو نیست.

این مناطق اغلب به چهار یا پنج بخش کلی تقسیم می شوند و از اولین منطقه که برای بهبود سلامتی بهترین است شروع می شود. این بخش دربرگیرنده فعالیت هایی مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری آسان است، با این هدف که ضربان قلب ۵۰ تا ۶۵ درصد حداکثر باشد. در انتهای دیگر این طیف، منطقه بی هوازی است که شامل تمرینات با شدت بالا مانند دویدن سریع و دوچرخه سواری شدید است. ضربان قلب در این ناحیه باید ۸۰ تا ۱۰۰ درصد حداکثر آن باشد.

با این حال، بین این دو بخش، یک منطقه چربی سوزی بهینه وجود دارد که معمولاً ۵۰ تا ۷۵ درصد حداکثر ضربان قلب است. در این مرحله، بدن تا ۸۵ درصد کالری را از ذخایر چربی می سوزاند. هنگامی که از این منطقه فراتر بروید، بدن سریعتر به سوخت نیاز دارد، بنابراین کربوهیدرات می سوزانید. در حالی که این روش مطمئناً هنوز هم برای تناسب اندام، سلامت قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها چیز بدی نیست، اما اگر بخواهید وزن خود را در مقایسه با ورزش با شدت پایین‌تر کاهش دهید، کارآمدتر نیست.

در این مطالعه، دانشمندان دریافتند که روش معمول برای تعیین ضربان قلب هدف برای ورود به منطقه چربی سوز با کم کردن سن فرد از ۲۲۰ برای تعیین حداکثر ضربان قلب و سپس بررسی ۵۰ تا ۷۵ درصد از آن می تواند بیشتر باشد.

با استفاده از مقیاس FatMax که منطقه چربی سوزی کارآمد را اندازه گیری می کند، یک تست ورزش بالینی روی شرکت کنندگان نشان داد که ضربان قلب به طور گسترده ای از نرخ پیش بینی شده بر اساس فرمول سنتی متفاوت است.

به این ترتیب، افراد ممکن است بهترین نتیجه را از تمرینات خود نگرفته و محققان می ‌افزایند، بر این باورند که ارزیابی فردی به عنوان بخشی از یک برنامه ورزشی کامل برای دیدن نتایج بسیار سودمندتر است.

به گزارش سیناپرس، محققان اکنون امیدوارند که این یافته ها را در مطالعه ای اعمال کنند که ارزیابی کند چگونه رویکرد شخصی بر کاهش وزن و سایر نشانگرهای سلامت متابولیک مانند خطرات دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی تأثیر می گذارد.

شرح کامل این تحقیق در مجله Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Disease منتشر شده است.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز