title
کد خبر: 244331
00
نیاز این استان به سهمیه دارویی و درمانی بیشتر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: شهر یزد به دلیل امکانات مطلوب تشخیصی و درمانی یک شهر بیمارپذیر است اما توزیع منابع بر اساس تعداد جمعیت در این شهر نامتناسب است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «سید مهدی هاشمی باجگانی» در این باره افزود: این در حالی است که توزیع دارو در استان یزد براساس جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است اما متقاضیان استفاده از این اقلام دارویی به دو میلیون نفر می رسند که علت آن هم مراجعه بیماران از مناطق جنوب و جنوب شرق کشور است.

وی با اشاره به پیگیری های متعدد پیرامون تناسب بیمارپذیری استان و امکانات تشخیصی و درمانی، گفت: با همکاری استانداری و شورای تامین استان، مدارک و اسناد لازم به منظور افزایش سهمیه دارویی و درمانی استان به وزارت کشور ارسال شده و پیگیری در این زمینه همچنان وجود دارد.

هاشمی اظهار کرد: عرضه و تقاضا در حوزه درمان استان متناسب نیست چرا که علی رغم مراجعه زیاد بیماران به مراکز بهداشتی درمانی یزد،تعداد پزشک،مراکز درمانی و داروخانه ها محدود است.

وی با اشاره به فروش نوبت دهی پزشکان توسط دلالان، گفت: حل این مشکل نیازمند پیگیری دستگاههای مرتبط در استان است چرا که نوبت دهی حضوری،تلفنی و اینترنتی در کلینیک ها و مراکز دولتی استان در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری استانداری و همچنین تدوین سند «یزد نوین» توجه ویژه ای به کاستی های زیرساختی بهداشت و درمان شود و مسیر حل مشکلات این حوزه هموار شود.

هاشمی همچنین از آمار بالای چاقی و کم تحرکی در استان خبر داد و گفت: حل این معضل نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است و معاونت های بهداشتی و تحقیقات و فناوری به منظور ارائه راهکار و انجام پژوهش های موثر در این زمینه در حال فعالیت هستند تا در آینده جایگاه مطلوب تری در این زمینه داشته باشیم.

بنابر گزارش وبدا یزد، سرپرست دانشگاه یکی از علل آمار بالای سرطان در استان را حضور بیماران غیربومی برشمرد و گفت: به دلیل امکانات بالای تشخیصی و درمانی در استان پس از مراجعه بیماران، آمار مبتلایان جزو آمار استان محسوب می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز