title
کد خبر: 243026
00
دام نذری در معابر عمومی ذبح نشود/ گوشت نذری را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: لازم است دام نذری در کشتارگاه‌ها ذبح شود تا خطر انتقال بیماری‌ها کاهش یابد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی بخشی در خصوص توجه به کشتار دام در ایام محرم، گفت: کشتار دام در معابر عمومی موجب آلودگی زیست محیطی و انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان می‌شود؛ بنابراین مسئولان هیئت‌ها باید توجه کافی داشته باشند.

وی افزود: توصیه می‌شود برای تکمیل عمل خیر خود و برخورداری از بازرسی بهداشتی و شرعی گوشت، دام نذری خود را در کشتارگاه ذبح کنید.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه گوشت نذری را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرده و پس از آن مورد استفاده قرار دهید، افزود: با استفاده از دستکش هنگام خرد کردن گوشت بهداشت فردی را رعایت کنید.

بخشی با بیان اینکه ریختن خون و ضمائم دام کشتاری در معابر عمومی جدا خودداری کنید، یادآور شد: کشتار بدون نظارت دامپزشکی امکان شیوع و انتقال بیماری‌های خطرناک مشترک بین دام و انسان از جمله بروسلوز، سل، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم و ده‌ها بیماری دیگر را در بین افراد جامعه دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۱ کشتارگاه در استان وجود دارد و در برخی بخش‌ها نیز کشتارگاه فعال است، افزود: تمامی کشتارگاه‌های استان اعم از مدرن و سنتی دارای تجهیزات پیش سرد لاشه دام برای پیشگیری از بیماری‌های احتمالی هستند.

بخشی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مطلوبی طی چند سال گذشته برای کشتار دام در کشتارگاه‌ها صورت گرفته و افزایش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله عواملی است که اهمیت رعایت مسائل بهداشتی را دوچندان می‌کند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز