title
کد خبر: 241788
01
میوه ای تابستانی که مواد مغذی ضروری بدن را تامین و از گرفتگی عروق و بیماری قلبی جلوگیری می کند

کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مصرف هندوانه ریسک بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، زینب بختیاری افزود: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هندوانه ممکن است یشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، مغذی باشد و همچنین می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک نماید.

وی اذعان داشت: افرادی که هندوانه مصرف می‌کنند، مواد مغذی ضروری از جمله فیبر غذایی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین A و همچنین لیکوپن و سایر کاروتنوئیدها را دریافت می‌کنند.

بختیاری گفت: افرادی که هندوانه مصرف می‌کردند، قندهای افزودنی و اسیدهای چرب اشباع شده کمتری دریافت می‌کردند. در واقع می‌تواند به افزایش مصرف کل مواد مغذی و کیفیت رژیم غذایی نیز کمک کند.

وی اضافه کرد: محققان، فواید سلامت قلب هندوانه را با لیکوپن، یک آنتی اکسیدان گیاهی مرتبط می‌دانند. لیکوپن ماده مغذی است که رنگدانه صورتی یا قرمز را به برخی میوه‌ها می‌دهد.

کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که لیکوپن با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی مرتبط است.

وی افزود: هندوانه همچنین سرشار از اسید آمینه‌ای به نام سیترولین است. سیترولین به عنوان یک مکمل ورزشی محبوب شناخته شده است، زیرا می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد کند و ممکن است باعث رشد عضلات شود.

بنابر اعلام مفدا، بختیاری در پایان خاطر نشان کرد: محققان دریافته‌اند، سیترولین فشار خون را کاهش می‌دهد و به جلوگیری از گرفتگی عروق کمک می‌کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز