title
کد خبر: 238740
00
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری امسال افزایش می‌یابد

معاون آموزشی وزارت بهداشت از شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی بالینی خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون امسال افزایش می یابد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ابوالفضل باقری فرد در حاشیه بازدید از  مراکز برگزاری پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی بالینی اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار داوطلب در این آزمون امسال شرکت کردندکه تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال‌های قبل بیشتر است و در نتیجه ظرفیت پذیرش هم افزایش خواهد داشت. 

وی عنوان کرد: کارنامه اولیه و رتبه ها در اواخر خردادماه و کارنامه نهایی در شهریورماه اعلام می شود و داوطلبان می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند. 

دکتر باقری فرد با بیان اینکه تعداد شرکت کننده های خانم بیشتر است، افزود: طبق سنوات قبل، بیش از ۵۰ درصد پذیرفته شدگان، خانم هستند. 

وی از در نظر گرفتن تمهیدات و ارائه تسهیلات برای رشته‌های کم اقبال مثل بیهوشی و طب اورژانس خبر داد و افزود: با توجه به این مصوبه که دانشجویانی که تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل  می شوند، می توانند بدون گذراندن طرح در آزمون دستیاری برای رشته های  بیهوشی و  طب اورژانس  شرکت کنند،  انتظار می رود  تعداد صندلی های خالی در این دو رشته تکمیل شود. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص حق الزحمه دستیاران اظهار کرد: امسال حق الزحمه دستیاران را افزایش دادیم و  با همکاری سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری هستیم تا دستیاران همانند پزشکان عمومی، حقوق ثابت دریافت کنند. 

وی افزود: در سال جاری، حقوق دستیاران تخصصی بالینی مجرد،  به ۸ میلیون تومان و  متاهل، ۱۱ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین برای افراد مجرد در رشته های فوق  تخصص، حقوق ۱۰ میلیون تومان و متاهل، ۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. 

به گفته دکتر باقری فرد، اقداماتی نظیر افزایش حق الزحمه دستیاری، تبدیل حق الزحمه به حقوق و افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های تخصصی دستیاری بالینی باعث می‌شود تا نیاز کشور  به متخصصان در مناطق مختلف رفع شود. 

منبع: وبدا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز