title
کد خبر: 238691
00
رویکرد غایی طب سنتی آکادمیک

نخستین کنفرانس و کارگاه بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی با هدف بسترسازی همکاری های مشترک کشورهای فعال در حوزه طب های سنتی و مکمل آغاز به کار کرد.  

به گزارش بهداشت نیوز، مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس و کارگاه بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین الملل دانشگاه و رئیس کنفرانس، دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیر دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین الملل دانشگاه، تعدادی از متخصصان طب های سنتی و مکمل از کشورهای چین، هند و تایلند، و جمعی از اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه طب ایرانی، شامگاه چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 در موزه تاریخ علوم پزشکی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر زرگران ضمن قدردانی از تمامی حامیان و برگزارکنندگان این کنفرانس، آن را فرصت بسیار خوبی برای گفتگوی میان سبک های مختلف طب های سنتی و مکمل دانست.
در ادامه دکتر آیتی، با تأکید بر این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر و بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی در ایران جایگاه ویژه ای دارد، گفت: بسیار اهمیت دارد که طب های سنتی و مکمل همچون طب مدرن در مسیر علم مبتنی بر شواهد گام بردارند و این کنفرانس با همین هدف شکل گرفته است که این مهم در تعامل تمامی سبک های طب ایرانی تحقق پیدا کند.
معاون بین الملل دانشگاه در ادامه با بیان تاریخچه شکل گیری دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایگاه این دانشگاه را در همکاری های مشترک بین المللی با سایر کشورها توصیف کرد.
رئیس کنفرانس در ادامه پیرامون دانشکده ها، بیمارستان های آموزشی و تخصصی، مراکز تحقیقاتی، و مراکز رشد وابسته به دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.
دکتر آیتی در ادامه بخشی از دستاوردها و افتخارات دانشگاه را برشمرد و درباره ساخت ربات دستیار جراح که در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دومین کشور سازنده این گونه ربات، طراحی و ساخته شده است، سخن گفت.
معاون بین الملل دانشگاه همچنین از برنامه های تبادل دانشجو و استاد، پروژه های مشترک بین المللی، انعقاد تفاهم نامه های بین المللی، برگزاری ژورنال کلاب ها، وبینارها و کنگره های بین المللی در دانشگاه سخن گفت.
در این مراسم همچنین محسن دهلوی، رئیس بنیاد جهانی طب یونانی، عضویت دائم این بنیاد را به دکتر زرگران اهدا کرد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، در پایان این مراسم، دکتر رضا لاری پور، متن پیام دکتر محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به کنفرانس را قرائت کرد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز