title
کد خبر: 238447
00
سالمندان از اینترنت استفاده کنند تا از این بیماری مغزی در امان بمانند

یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد: استفاده منظم از اینترنت برای مدت طولانی در کهنسالی موجب تاخیر در بروز احتمالی آلزایمر و اختلال شناختی می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان به افراد کهنسال توصیه می کنند، بیشتر از سایر فناوری های دیجیتال استفاده کرده و در اینترنت وبگردی کنند. طی مطالعات جدید محققان دانشگاه نیویورک به سرپرستی دکتر گاوون چو، مشخص شد: استفاده از اینترنت برای تقویت قوای ذهنی سالمندان مفید است.

این تیم مطالعاتی از داده‌های ۱۸ هزار و ۱۵۴ فرد کهنسال فاقد زوال عقل بین سنین ۵۰ تا ۶۴ سال و ۹ ماه استفاده کردند. اطلاعات این افراد طی یک مطالعه مرتبط با سلامت و بازنشستگی ثبت شده بود تا ارتباط بین افزایش سن با زوال عقل و استفاده از اینترنت مورد بررسی قرار گیرد.

طی مطالعات فوق، محققان دریافتند: استفاده منظم از اینترنت در مقایسه با استفاده غیرمنظم از این فناوری با کاهش تقریباً  پنجاه درصدی خطر زوال عقل مرتبط است.

گفتنی است این قانون برای همه افراد کهنسال صادق بوده و هیچ تفاوتی در میزان خطر ابتلا و نرخ کاهش آن پس از استفاده منظم از اینترنت بین کاربران معمولی و غیرمعمولی از نظر میزان تحصیلات، نژاد ، قومیت یا جنسیت مشاهده نشد. تخمین‌ ها برای میزان ساعات استفاده روزانه از اینترنت نشان می ‌دهد که رابطه U شکل بین استفاده از این فناوری با بروز زوال عقل وجود دارد. بر این اساس کمترین خطر در میان بزرگسالانی مشاهده شد که حدود ۲ ساعت در شبانه روز از اینترنت استفاده می کردند.

محققان این تیم مطالعاتی در رابطه با یافته های فوق می گویند: کاربران دائمی اینترنت برای دوره های طولانی در اواخر بزرگسالی با اختلال شناختی تاخیری همراه بودند، اگرچه شواهد بیشتری در مورد اثرات نامطلوب احتمالی استفاده بیش از حد از دستگاه های دیجیتال مورد نیاز است.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی انجمن سالمندان آمریکا (Journal of the American Geriatrics Society) به صورت آنلاین منتشر شده است.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز