title
کد خبر: 237750
00
جبران عقب افتادگی بزرگ واکسیناسیون کودکان/ 18 میلیون کودک هیچ واکسنی تزریق نکرده اند

به گزارش سازمان بهداشت جهانی حداقل 18 میلیون کودک در سال 2021، هیچ واکسن ضروری دریافت نکردند.

به گزارش بهداشت نیوز و به نقل از WHO هفته جهانی ایمن سازی در آخرین هفته ماه آوریل با هدف برجسته کردن اقدامات جمعی مورد نیاز برای محافظت از مردم در برابر بیماری های قابل پیشگیری با واکسن گرامی ‌داشته می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت با عنوان "جبران عقب‌افتادگی بزرگ" به همراه شرکای خود برای تسریع در روند بازگشت کشورها به روال ایمن سازی مردم، به ویژه کودکان در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری تلاش می‌کند.

براساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۲۱ و در طول پاندمی کووید-۱۹ حدود ۲۵ میلیون کودک در جهان دستکم یک واکسن ضروری را از دست دادند و ۱۸ میلیون کودک هم هیچ واکسن ضروری را دریافت نکردند. حالا زمان آن است که این عقب‌افتادگی بزرگ جبران شود و پوشش واکسیناسیون ضروری دستکم به پوشش سال ۲۰۱۹ بازگردد.

سال 2023 فرصتی جهانی برای جبران پیشرفت‌های از دست رفته در زمینه ایمن سازی است؛ باید به جامعه میلیونی کودکانی که واکسن‌های ضروری را از دست داده‌اند دست یابیم، پوشش واکسیناسیون را حداقل به سطح سال ۲۰۱۹ بازگردانیم و مراقبت‌های بهداشتی اولیه را برای ارایه ایمن‌سازی و ایجاد حفاظت پایدار در جوامع و کشورها تقویت کنیم.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هدف از هفته جهانی ایمن سازی این است که کودکان و بزرگسالان از بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن محافظت شوند تا زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز