title
کد خبر: 234113
00
مصرف این مواد غذایی همراه دارو، تشنج را کم می کند

ترکیبی از رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز غنی از چربی و کربوهیدرات کم همراه با دارو ممکن است دفعات تشنج را در افراد مبتلا به صرع که درمان آن سخت است کاهش دهد. .

به گزارش بهداشت نیوز، برای افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو، یا کسانی که نتوانسته‌اند درمان مؤثری برای کاهش تشنج پیدا کنند، دلگرم‌کننده است که ببینند تغییراتی در شیوه زندگی وجود دارد که می‌تواند با درمان دارویی استاندارد ترکیب شود تا تعداد حملات را کاهش دهد.

رژیم اصلاح شده، اتکینز رژیم غذایی اتکینز و رژیم کتوژنیک را ترکیب می کند و شامل غذاهایی مانند محصولات سویا، خامه غلیظ، روغن ها، کره، سبزیجات سبز برگ و پروتئین حیوانی مانند تخم مرغ، مرغ، ماهی و بیکن است. علیرغم اثربخشی ثابت شده رژیم کتوژنیک در کاهش تشنج، دستورالعمل ها و محدودیت های سخت آن می تواند رعایت آن را چالش برانگیز کند. رژیم اصلاح شده اتکینز جایگزین انعطاف پذیرتری را ارائه می دهد.

این تحقیق شامل ۱۶۰ بزرگسال و نوجوانی بوده که به طور متوسط بیش از ۱۰ سال صرع داشتند و با وجود استفاده از میانگین چهار داروی ضد تشنج با حداکثر دوز قابل تحمل، حداقل ۲۷ تشنج در ماه داشتند. آنها به طور تصادفی برای دریافت دارو درمانی استاندارد به تنهایی یا داروها به همراه رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز در مدت شش ماه تقسیم شدند.

شرکت کنندگان در این تحقیق حملات و وعده های غذایی خود را ثبت کردند. لیست غذا، منوهای نمونه و دستور العمل به آنها داده شد. مصرف کربوهیدرات به ۲۰ گرم در روز محدود شد. دستورالعمل های غذایی فدرال بین ۲۲۵ تا ۳۲۵ گرم کربوهیدرات در روز را توصیه می کنند.

پس از شش ماه، محققان دریافتند که ۲۶ درصد از افرادی که هم درمان دارویی داشتند و هم رژیم اصلاح شده اتکینز را دنبال می کردند، بیش از ۵۰ درصد کاهش تشنج داشتند در مقایسه با تنها ۳ درصد از افرادی که به تنهایی درمان دارویی داشتند. چهار نفر در گروه رژیم غذایی تا پایان مطالعه بدون تشنج بودند، در حالی که هیچ‌کس در گروهی که فقط دارو مصرف می‌کرد، بدون تشنج نبود.

این پژوهش همچنین کیفیت زندگی، رفتار و عوارض جانبی را در شش ماهگی مورد بررسی قرار داد. گروهی که تحت درمان دارویی قرار گرفتند و رژیم اصلاح شده اتکینز را دنبال کردند، در مقایسه با گروهی که به تنهایی درمان دارویی داشتند، در همه زمینه ها بهبود یافتند.

تریپاتی خاطرنشان کرد که 33 درصد از شرکت کنندگان مطالعه را به دلیل تحمل ضعیف رژیم غذایی، عدم فواید یا ناتوانی در پیگیری تا حدی به دلیل COVID-19 تکمیل نکردند. با این حال، تریپاتی گفت که تحمل رژیم اصلاح شده اتکینز بهتر از چیزی است که در رژیم کتوژنیک دیده می شود.

تریپاتی افزود: «در حالی که رژیم اصلاح شده اتکینز ممکن است یک درمان موثر در کنترل تشنج باشد، تحقیقات بیشتری برای شناسایی نشانگرهای زیستی ژنتیکی و سایر عوامل مرتبط با پاسخ به این رژیم غذایی مورد نیاز است.» “این ممکن است مراقبت از بیمار را با تشویق استفاده قبلی از این رژیم بر اساس دقت هدفمند بهبود بخشد.”
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز