title
کد خبر: 229549
00
کاربردهای درمانی فلفل قرمز در طب سنتی

فلفل برای کمک به افرادی که مشکل بلع دارند استفاده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، فلفل برای مشکلات گوارشی از جمله گاز روده، درد معده و اسهال استفاده می شود.

سایر کاربردهای فلفل عبارت است از: تسکین دندان درد، دریازدگی، اعتیاد به الکل، مالاریا و تب است. همچنین برای کمک به افرادی که مشکل بلع دارند استفاده می شود.

مصرف موضعی فلفل برای درد ناشی از زونا، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، و فیبرومیالژیا همچنین برای درد عصب (نوروپاتی) مرتبط با دیابت و انواع دردهای عصبی (نورالژی)، و کمر درد بکار برده می شود.. در کمبود جریان خون محیطی و بصورت موضعی در درمان دردهای عصبی شامل دردهای روماتیسمی و سرمازدگی بکار می‌رود.

کاپسیکوم(فلفل) یک نوروپپتید فعال است که ساخت، ذخیره، انتقال و آزاد شدن ماده P را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این دارو با تخلیه ماده P و ممانعت از تجمع مجدد آن در اعصاب حسی محیطی، پوست و مفاصل را نسبت به درد غیر حساس می‌نماید.

کاپسایسین موجود در گیاه سبب تحریک متابولیسم چربی از بافت ذخیره‌ای می‌گردد و همچنین دو آنزیم کبد G6PD و لیپوپروتئین لیپاز را فعال می‌کند. اولئورزین کاپسیکوم باعث کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون و مهار تجمع کلسترول و تری گلیسرید در کبد و آئورت جربیل تحت تغذیه غذای پرچرب شده است.

احتیاط مصرف: محرک غشاء مخاطی است و تنفس آن سبب واکنشهای آلرژیک می‌شود. مصرف خوراکی زیاد آن باعث آسیب کلیوی، کبدی و گوارشی می‌شود با داروهای مهار کننده MAO و کاهش دهنده‌های فشار خون، بدلیل افزایش آزادسازی کاتکول آمینها تداخل دارد و سبب افزایش متابولیسم داروها می‌گردد.

منع مصرف: کاپسیکوم روی نواحی ترک خورده یا ملتهب پوست، مگر تحت شرایط ویژه، و در نوزادان و اطفال زیر دو سال، مگر تحت نظر پزشک ، نباید مصرف شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز