title
کد خبر: 227556
00
 خواص برنج سفید در طب سنتی

شاید شنیدن این نکته کمی عجیب باشد که برنج سفید با وجود نشاسته‌ی بالا برای قندخون مفید است. در طب سنتی و علم تغذیه برای طبقه‌بندی غذاهای مفید برای قندخون از شاخص گلیسمیک آن‌ها استفاده می‌شود

به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه مطلب، خواص برنج سفید در طب سنتی را می‌خوانید:

در برنج چندین آنتی آکسیدان وجود دارد که آلاستیسیته و استحکام پوست را افزایش می‌دهد. همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها از ایجاد جوش و آکنه در پوست جلوگیری می‌کنند. جوانسازی و رفع التهاب پوست از دیگر خواص برنج سفید ارگانیک است.

البته تاثیر آن برای جوانسازی پوست تنها با مصرف خوراکی آن بدست نمی‌آید. بلکه حتی ماسک آرد برنج سفید هم می‌تواند پوست را از چین و چروک محافظت کند. برای این منظور باید یک قاشق چایخوری آرد برنج را با قاشق غذاخوری اب خیار ترکیب کنید. این خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس با سرد بشویید.

همچنین یکی دیگر از خواص برنج سفید در طب سنتی محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی UV آفتاب است. این ماده‌ی غذایی حاوی مقدار زیادی اسید فورولیک و آلانتوین است که از پوست شما در برابر اشعه‌ی مضر آفتاب محافظت می‌کند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز