title
کد خبر: 226236
00
شیوع موج آنفلوانزا همزمان با کرونا

با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، آغاز فصل سرما و بروز مواردی از آنفلوانزا شاهد افزایش موارد مبتلا به این بیماری هستیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر جلال کریمی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا  بیان کرد: در هفته های اخیر موارد مبتلا به آنفلوانزا در شهرستان زیاد شده است که نوع شدید این بیماری منجر به فوت دو بیمار گردیده است. و یک مورد از ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا نیز شناسایی گردید که بعلت سن بالا و بیماری زمینه ای و کلیوی منجر به درگیری شدید تنفسی- ریوی و فوت بیمار سوم شده است.

دکتر کریمی متخصص بیماری های عفونی و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد:  توصیه می‌شود پروتکل های بهداشتی رعایت شود. مردم عزیز شهرستان نیز نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا و تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های هدف اقدام نمایند.

وی افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، آغاز فصل سرما و بروز مواردی از آنفلوانزا؛ استفاده  صحیح از ماسک، شستشوی دستها، تهویه مناسب هوا و همچنین نظارت و تذکر همگانی بر اجرای پروتکل های بهداشتی به ویژه در اماکن عمومی تاثیر قابل توجهی در کاهش ابتلا به بیماری های تنفسی دارد.

دکتر جلال کریمی در ادامه افزود: مراقبت از سالمندان، مادران باردار، بیماران خاص - زمینه ای و گروه های پرخطر با پوشیدن ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به شیوع آنفلوانزا بسیار ضروری است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز