title
کد خبر: 225162
00
با این نوشیدنی دم دستی بیماری را از خود دور کنید

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که جایگزین کردن فقط یک نوشابه شیرین با آب می تواند منجر به کاهش وزن و بهبود سلامت شود.

به گزارش بهداشت نیوز، نوشیدن آب یکی از محبوب ترین روش های کاهش وزن است که توسط افراد استفاده می شود. تا کنون مطالعات متعددی در رابطه با نوشیدن آب و لاغری انجام شده است اما نتایج مطالعات جدید محققان نشان داده است که نوشیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی با کاهش وزن پنج برابر بیشتر ارتباط دارد.

در این پژوهش همچنین مشخص شد که تغییر در نوع نوشیدن آب و زمان بندی آن می تواند منجر به کاهش ۵ درصدی وزن بدن شود.

نوشیدن آب همچنین سطح گلوکز ناشتا را کاهش می دهد که برای کاهش وزن و سلامت عمومی بهتر است. از سوی دیگر نوشیدن آب باعث می شود افراد قبل از غذا احساس سیری بیشتری کرده و کمتر غذا بخورند.

پژوهشگران در این رابطه می گویند که آب به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی اشتها عمل کرده و ممکن است به سوزاندن کالری و چربی کمک کند.

طی این مطالعه به طور خاص کالری های اضافی مصرف شده در نوشابه های شیرین شده با شکر، نوشیدنی های انرژی زا و قهوه و چای که همراه با قند و شکر مصرف شوند، مورد بررسی قرار گرفت.

محققان در کمال تعجب دریافتند جایگزین کردن مصرف آب با نوشیدنی های فوق، نه تنها با کاهش وزن مرتبط بوده، بلکه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی نیز مرتبط است.

دکتر کیا جی دافی، نویسنده اول این مطالعه، در رابطه با یافته های فوق گفت: صرف نظر از اینکه چند وعده از نوشیدنی های شیرین شده با شکر مصرف می کنید، جایگزینی حتی یک وعده می تواند مفید باشد.

برای این مطالعه، محققان اثر جایگزینی نوشابه با آب را مدل ‌سازی کردند. آنها دریافتند که این یک جایگزین می تواند کالری دریافتی روزانه را به میزان قابل توجهی کم کرده و چاقی را کاهش دهد.

دکتر دافی در ادامه توضیح داد: ما دریافتیم که در میان بزرگسالان آمریکایی که روزانه یک وعده نوشیدنی شیرین شده با شکر مصرف می کنند، جایگزینی با آب، درصد کالری دریافتی از نوشیدنی ها را از ۱۷ به ۱۱ درصد کاهش می دهد.

حتی کسانی که نوشیدنی‌های شیرین بیشتری در روز مصرف می‌کنند، همچنان می‌توانند از جایگزینی آب سود برده و میزان کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها را به کمتر از ۲۵ درصد کالری دریافتی روزانه خود کاهش دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز