title
کد خبر: 223849
00
وحشت وزیر خارجه عربستان  سعودی  از پهپادهای ایرانی

وزیر امورخارجه عربستان سعودی در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط که امروز شنبه منتشر شد، ادعا کرد که توان پهپادی دفاعی ایران یک خطر برای منطقه به شمار می رود.

به گزارش بهداست نیوز به نقل از ایرنا فیصل بن فرحان" وزیر خارجه سعودی که از یک سو از تمایل کشورش برای روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران سخن می گوید و از سوی دیگر به طرح اتهامات و ادعاهای واهی علیه ایران ادامه می دهد، جمعه شب به شبکه فرانس ۲۴ گفت که ریاض تمایل دارد تا با تهران روابط حسنه‌ برقرار کند.

وزیر امورخارجه عربستان سعودی با بیان اینکه هنوز اختلافاتی با ایران وجود دارد که در حال حاضر مانع ملاقات او با همتای ایرانی خود شده است، در عین حال افزود: ما قطعاً قصد داریم با ایران روابط مثبت برقرار کنیم. 

 

این سیاست یک بام و دو هوای عربستان باز هم ادامه یافت و او در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط که امروز شنبه منتشر شد، ادعا کرد که توان پهپادی دفاعی ایران یک خطر برای منطقه به شمار می رود.

فیصل بن فرحان مدعی شد: فناوری پهپادی ایران خطر روز افزونی برای منطقه خاورمیانه است و همکاری بین کشورهای منطقه برای مقابله با آن مهم است.

وزیر خارجه سعودی در میزگردی که مرکز تحقیقات "THINK " وابسته به گروه تحقیقات و رسانه ای سعودی با همکاری انستیتوی خاورمیانه برگزار کرد، همچنین مدعی شد: ایران به طور مستمر، حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) را به پهپاد مجهز می کند.

 

این ادعا در حالی مطرح می شود که جنبش انصار الله یمن و ارتش این کشورها بارها تاکید کرده اند که توانمندیهای آنها در زمینه پهپادی داخلی است و در طول سالهای اخیر توانسته اند که در زمینه پهپادی و موشکی به دستاوردهای مهمی دست یابند.

فیصل بن فرحان همچنین مدعی شد که کشورش توانسته است که با حدود ۹۴ درصد از حملات پهپادی علیه خود  مقابله کند.

او درباره آتش بس در یمن نیز توپ را به زمین جنبش انصارالله این کشور انداخت و گفت: حوثی ها هم اکنون مجموعه ای از خواسته های بی نهایت را مطرح می کنند که دولت یمن (دوست دست نشانده سعودیها و اماراتی ها) نمی توانند به آن پاسخ مثبت دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز