title
کد خبر: 223742
00
 لیست سوم  روانشناسان فاقد مجوز منتشر می‌شود

" لیست سوم " افراد غیر روان شناس فاقد مجوز علیرغم فشارها و تخریب های روانشناس نماها و حامیان آنها منتشر می شود.

به گزارش بهداشت نیوز،دکترمحمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی  و مشاوره با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اوّل سه شنبه 29/06/1401 به پرسشهای مجری برنامه درباره روان شناس نماها پاسخ داد. در این گفتگو دکتر حاتمی گفت : رشته روان شناسی و مشاوره یک علم و تخصص است ، کسی میتواند خود را روان شناس و مشاور بداند که مقاطع کارشناسی ، ارشد ، دکتری را در دانشگاه طی کرده باشد و پس از آن با کارورزی و کارهای عملی بتواند واجد صلاحیت حرفه ای شود .

سازمان نظام روان شناسی و مشاوره مرجع تشخیص و اعطاء مجوز صلاحیت حرفه ای است و هیچ ارگان ، نهاد یا سازمانی حق دخالت در این وظیفه مهّم سازمان را ندارد. درقضیه انتشار اسامی افراد غیر روان شناس فاقد مجوز متأسفانه فضای مجازی در کشور مدیریت نمیشود.

افرادی که هیچگونه تحصیلاتی در زمینه روانشناسی و مشاوره نداشتنداز طریق راه اندازی صفحات جعلی اینستاگرام ، کلاب هاوس ، تلگرام ، واتس اَپ خود را روان شناس و مشاور معرفی کرده، اقدام به آموزش یا مشاوره نموده اند که بر اساس شکایات واصله به سازمان سؤاستفاده زیادی از جمله مالی و اخلاقی نموده اند و چون تخصص لازم را نداشته اند حال مراجعان را بدتر کرده اند در اینجا حقوق مردم  و روان شناسان و مشاوران ضایع شده است.

چون خیلی از خلاف های روان شناس نماها به حساب روان شناسان و مشاوران گذاشته شده است و اعتماد عمومی به این صنف و رشته را لطمه زده ، در صورتی جامعه روان شناسی و مشاوره جزءفرهیخته ترین قشر جامعه می باشند ، اینهایی که در فضای مجازی بداخلاقی می کنند خود دارای مشکلاتی هستند و سازمان در حال رسیدگی به جرایم آنان است. پس از انتشار لیست اوّل و دوّم افراد غیر روان شناس فاقد مجوز همانطوریکه انتظار می رفت این اشخاص و حامیان آنها سازمان و رشته را تحت فشار و تخریب قرار داده اند ، امّا مقاومت در مقابل روان شناس نماها و حامیان آنها یک خواست عمومی است و روان شناسان ومشاوران یکپارچه از سازمان در این باره حمایت می کنند . علیرغم همه این فشارها و تخریب ها " لیست سوم " مشتمل بر روان شناس نماها ، صفحات جعلی ،متخلفین و سایت های غیر قانونی اطلاع رسانی می شود . سازمان به وظیفه تاریخی خود عمل خواهد کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز