title
کد خبر: 223343
00
کاهش ابتلا به آلزایمر دراین افراد

محققان چینی در مطالعه اخیر خود نشان داده اند که تنها با گنجاندن هفت عادت سالم در سبک زندگی، می توان تا حد قابل توجهی خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش داد.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، انجام شد، ترکیبی از چندین عادت سالم از جمله هفت تا نه ساعت خواب در روز، ورزش منظم و داشتن تماس اجتماعی مکرر، با کاهش خطر زوال عقل در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

محققان گفته اند: دیابت نوع 2 یک بیماری مزمن است که از بین هر 10 بزرگسال، یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. ابتلا به دیابت، خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد افزایش می دهد.

دانشمندان اضافه کرده اند: ما بررسی کردیم که آیا ترکیب گسترده ای از عادات سبک زندگی سالم می تواند خطر زوال عقل را جبران کند یا خیر. و سرانجام دریافتیم که افراد مبتلا به دیابت که هفت عادت سبک زندگی سالم را در زندگی خود گنجانده اند، نسبت به افراد مبتلا به دیابت که سبک زندگی سالمی ندارند، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به زوال عقل هستند.

در این مطالعه، محققان، داده های مراقبت های بهداشتی 167 هزار فرد 60 ساله یا مسن تر در بریتانیا را مورد بررسی قرار دادند. سپس برای هر شرکت‌ کننده، نمره سبک زندگی سالم را از صفر تا هفت محاسبه کردند به طوری که برای هر یک از هفت عادت سالم، یک امتیاز در نظر گرفته شده بود.

 این عادات، شامل سیگار نکشیدن، مصرف متوسط الکل (تا یک نوشیدنی در روز برای زنان و حداکثر دو نوشیدنی در روز برای مردان)، فعالیت بدنی منظم هفتگی، 7 تا 9 ساعت خواب روزانه، رژیم غذایی سالم شامل میوه ها و سبزیجات، تحرک بالا، که با تماشای تلویزیون کمتر از چهار ساعت در روز تعریف می ‌شد، و تماس اجتماعی مکرر، بودند.

محققان، شرکت کنندگان را به طور متوسط 12 سال دنبال کردند. در این مدت، 4 هزار نفر به زوال عقل مبتلا شدند.پس از تطبیق عواملی مانند سن، تحصیلات و قومیت، افرادی که از تمام این عادات پیروی می کردند، 54 درصد کمتر از افرادی که از دو عادت یا کمتر پیروی می کردند، در معرض خطر زوال عقل قرار داشتند. هر عادت سالم دیگری که افراد دنبال می‌ کردند با کاهش 11 درصدی خطر زوال عقل همراه بود.

محققان اظهار داشته اند: تحقیقات ما نشان داده است که خطر زوال عقل در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، می تواند با پیروی از یک سبک زندگی سالم تا حد زیادی کاهش یابد. پزشکان و سایر متخصصان پزشکی که افراد مبتلا به دیابت را درمان می‌ کنند، باید تغییرات سبک زندگی را به بیماران خود توصیه کنند.

چنین تغییراتی نه تنها سلامت کلی را بهبود می بخشد، بلکه به پیشگیری از زوال عقل در افراد مبتلا به دیابت نیز کمک می کند. نتایج تحقیقاتی در مجله Neurology، منتشر شده اند.

 

منبع:سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز