title
کد خبر: 222950
00
١٠٣  زائر بلافاصله بعد از ورود به خاک عراق به ایران اعزام شدند

سرپرست اداره کل روابط عمومی هلال احمر از مراجعه بیش از 6 هزار مسافر ایرانی به درمانگاه هلال احمر در زرباطیه عراق خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، سید اشکان موسوی گفت: درمانگاه زرباطیه بلافاصله بعد از گیت های خروجی مرز ایران، در خاک عراق دایر شده است و تیم های پزشکی و پرستاری هلال احمر در آن به صورت داوطلبانه به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی همچنین به وضعیت زائرانی که وخامت حال بیشتری دارند اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز طرح عملیات اربعین تا صبح روز 19 شهریور، بالغ بر 6 هزار نفر از مسافران ایرانی از خدمات این مرکز درمانی هلال احمر بهره مند شده اند. همچنین 103 نفر از این افراد که شرایط جسمانی وخیم تری داشتند برای دریافت خدمات درمانی بهتر و به کشور اعزام شده اند.

به گفته موسوی گرمازدگی، مشکلات قلبی، بیماری های ریوی بیشترین دلیل مراجعه زائران ایرانی به این درمانگاه است. همچنین افراد سالمند و کودکان و خردسالان بیشترین تعداد مراجعات به این مراکز درمانی را به خود اختصاص داده اند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: خدمات مرکز درمانی هلال احمر در زرباطیه به صورت شبانه روزی است و تیم های پرستاری و پزشکی به صورت داوطلبانه در آن مشغول خدمت رسانی هستند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز