title
کد خبر: 221881
00
آمار مبتلایان کرونا در جهان از ۶۰۰ میلیون نفر فراتر رفت/ این 8 کشور نیمی از مبتلایان جهان را دارند

بر اساس محاسبات جدید انجام شده توسط محققان روسیه بر اساس آمار رسمی منتشر شده در رسانه های گروهی، شمار جهانی افراد مبتلا به کرونا در سراسر جهان از ۶۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش بهداشت نیوز، طی سال های گذشته همه کشورهای جهان درگیر همه گیری ویروس کرونا بودند و این موضوع باعث شد شاهد قرنطینه هایی جدی و مرگ و میر گسترده باشیم.

آمارهای رسمی نشان می دهد این ویروس تا کنون بیش از ۶۰۰ میلیون نفر را مبتلا کرده است.البته باید به این نکته اشاره کرد که هیچگاه به طور قطعی نمی‌ توان گفت دقیقا چند نفر مبتلا به کووید-۱۹ شده اند، زیرا آمارهای رسمی فقط موارد ابتلای تایید شده را شمارش می‌ کنند در حالی که بسیاری از افراد دو یا حتی سه بار به این بیماری مبتلا شده ‌اند و بسیاری از افراد نیز به کرونا مبتلا شده اما در مراجع رسمی ثبت نشده یا دچار نوع خفیف این بیماری شده و حتی خودشان نیز از موضوع مطلع نیستند.

بر اساس اطلاعات موجود و گزارش های رسمی، هشت کشور بیش از نیمی از موارد ابتلا به ویروس کرونا را تشکیل می دهند. این کشورها عبارتند از: ایالات متحده (حدود ۹۴ میلیون مورد)، هندوستان (۴۴ میلیون مورد)، فرانسه (۳۵ میلیون مورد)، برزیل (۳۴ میلیون مورد)، آلمان (۳۲ میلیون مورد)، بریتانیا (۲۴ میلیون مورد)، کره جنوبی (۲۳ میلیون مورد) و ایتالیا (۲۲ میلیون مورد). 

گفتنی است بررسی آمارهای رسمی نشان دهنده موارد و نکته های جالب توجهی است زیرا بالاترین میزان بروز در هر ۱۰۰ هزار نفر از اسلوونی (۵۳ هزار و ۷۰۰ مورد)، اتریش (۵۳ هزار مورد) و پرتغال (۵۳ هزار و ۳۰۰ مورد) گزارش شده است.

علاوه بر آمارهای فوق، متاسفانه تلفات ناشی از کرونا در جهان از 6۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفت. نرخ فعلی مرگ و میر در 1.08٪، یکی از پایین ترین آمارهای تلفات ناشی از این بیماری طی دو سال گذشته است.

خوشبختانه در پی تولید و ارائه انواع واکسن های موثر علیه کووید ۱۹، از دسامبر گذشته، علیرغم رشد چشمگیر بیماری، میزان مرگ و میر به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

بر اساس امارهای رسمی، بیشترین تعداد تلفات مربوط به ایالات متحده (یک میلیون و ۶۰ هزار نفر)، برزیل (۶۸۳ هزار) و هند (۵۲ هزار مورد) گزارش شده است. به طور نسبی، بالاترین میزان مرگ و میر در پرو (۶۳۵ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر)، بلغارستان (۵۴۹)، بوسنی و هرزگوین (۴۹۵) و مجارستان (۴۹۳) است.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز