title
کد خبر: 220218
00
داروخانه ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در اجرای طرح دارویار، تاخیر در پرداخت منابع مالی از شرکت ها، داروخانه ها را به چالش کشیده است.

به گزارش بهداشت نیوز ،دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: طرح دارویار از 23 تیرماه آغاز شده و تلاش شده قیمت داروها واقعی تر و از قاچاق معکوس دارو جلوگیری و همچنین به شکوفایی صنایع دارویی کمک شود.

وی افزود: 366 قلم دارو  و 112 قلم داروی او تی سی نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته که کاهش مصرف خودسرانه دارو را می توان کلی ترین و اصلی ترین هدف این طرح برشمرد.

وی تاکید کرد: بازپرداخت بیمه ها به داروخانه هایی که دارو را به مردم می دهند، با تاخیر همراه است و می تواند آنها را به چالش بکشد که با توجه به برنامه ریزی و جلساتی که با شرکت های بیمه برگزار نمودیم، امیدواریم با پرداخت به روزتر، داروخانه ها نیز در این طرح کمتر با مشکل مواجه شوند.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: بحث بعدی کمبود سرم است که چند وقتی است این مسئله، کشوری است که تلاش شده با مدیریت و اقدام به موقع، استان مرکزی با کمترین کمبود مواجه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همواره تلاش کردیم ابتدا در بیمارستان های دولتی و خصوصی، مراکز جامع سلامت و سپس در داروخانه های دولتی و خصوصی کمبودی احساس نشود که خوشبختانه با تلاش همکاران توانستیم این مهم را انجام داده و مشکلی در تامین سرم در این مراکز حس نشود.

وی از پزشکان به خصوص در بخش های سرپایی خواست از تجویز های بی مورد جلوگیری کنند تا با ورود سهمیه جدید و البته اصلاح قیمت ها، این کمبود و چالش نسبی مرتفع شود.

وی در پایان تاکید کرد: بدهی های دارویی بیمارستان ها به شرکت ها  نیز تا پایان ماه تسویه و به روز خواهد شد و امیدواریم ارائه خدمات دارویی با کمترین چالش برای کادر درمانی صورت بپذیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز