title
کد خبر: 219181
00
اختصاصی/ نتیجه تحقیقات: بیشتر مردان بازی‌ کامپیوتری را به خواب شبانه ترجیح می‌دهند!

یک نظرسنجی جدید نشان داده است که مردان اغلب فعالیت‌های دیگری مانند بازی‌های ویدیویی یا نوشیدن الکل را بر خواب ترجیح می‌دهند.

سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز،‌ انجام بازی‌های ویدیویی تا دیروقت می تواند منجر به مشکلاتی در به خواب رفتن و خواب ماندن افراد شود. همچنین کیفیت پایین خواب با برخی از قاتلان اصلی مردان از جمله سرطان، بیماری قلبی و تصادفات مرتبط است. متخصصان خواب می‌گویند رعایت بهداشت خواب خوب مهم است تا بتوانید استراحت مناسبی داشته باشید. ماه ژوئن، ماه سلامت مردان است؛ زمانی که سازمان‌های بهداشتی در سراسر جهان بر تشویق رفتارهای سالم در مردان و پسران تمرکز می‌کنند.
تلاش‌های آموزشی اغلب بر این تمرکز دارد که چگونه مردان می‌توانند نتایج سلامت خود را از طریق اموری مانند رژیم غذایی، ورزش و مراقبت‌های پیشگیرانه بهبود بخشند. با این حال، طبق گزارش آکادمی پزشکی خواب آمریکا، یکی از زمینه‌هایی که اغلب نادیده گرفته می شود، خواب است.
نظرسنجی اولویت‌بندی خواب این سازمان در سال ۲۰۲۲ - که شامل ۱۰۰ مرد بزرگسال بود - نشان داد که آنها اغلب فعالیت‌های دیگر را مقدم بر داشتن یک خواب خوب شبانه قرار می‌دهند. در واقع، ۷۵ درصد از مردان مورد بررسی، گزارش دادند که برای انجام بازی‌های ویدیویی زمان مناسب خواب خود را از دست داده اند. علاوه بر این، ۶۲ درصد از آنها گفتند که برای نوشیدن الکل قبل از خواب بیدار مانده‌اند.

چرا خواب برای سلامت مردان بسیار مهم است؟
دکتر عمران شیخ، یکی از اعضای کمیته مشاوره آگاهی عمومی AASM و متخصص خواب در ایالت ایلینوی در این زمینه گفت: خواب مهم است زیرا به بدن و ذهن امکان شارژ مجدد می دهد. کسانی که به طور مداوم کمتر از مقدار توصیه شده خواب سالم می‌خوابند، می‌توانند عملکرد شناختی و حرکتی خود را کاهش داده و در معرض خطر ابتلا به چندین مشکل سلامتی، از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت و چاقی باشند. برای بزرگسالان توصیه می شود حداقل هفت ساعت در شبانه روز وقت خواب داشته باشند.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، مردان آمریکایی به طور متوسط حدود پنج سال زودتر از زنان می‌میرند. علاوه بر این، آنها تمایل دارند با نرخ‌های بالاتری در اثر برخی شرایط مانند سرطان، بیماری قلبی و صدمات تصادفی جان خود را از دست بدهند. خواب می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشد. اختلال در ریتم شبانه‌روزی ما، ساعت بیولوژیکی که به ما می گوید چه زمانی بخوابیم و چه زمانی بیدار شویم، می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ، سینه و پروستات را افزایش دهد.
کمبود خواب و تکه تکه شدن خواب نیز با مسائل مربوط به سلامت قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، حمله قلبی، سکته مغزی، چاقی و دیابت مرتبط است. در نهایت، کمبود خواب و خستگی در طول روز با افزایش خطر آسیب ناشی از تصادف یا مرگ مرتبط است. افراد خواب‌آلود ۷۰ درصد بیشتر احتمال دارد که در محل کار دچار حوادث شوند.

منبع: HealthLine/ ۲۰۲۲


 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز