title
کد خبر: 217411
00
سلامت جامعه با محصولات متنوع گیاهان دارویی ارتقا یافت

توسعه فناوری گیاهان دارویی، با حمایت از پژوهش تحقیق بر روی گیاهان دارویی و درمانی زمینه را برای تولید و تجاری سازی محصولات سلامت‌بخش و بومی فراهم کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز، توسعه فناوری‌های حوزه سلامت، مسیر درمان را کوتاه کرده به طوری‌که کاهش بیماری‌ها، افزایش طول عمر و ایمنی عمومی را برای جامعه فراهم آورده است. توسعه فناوری کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی با فعالیت شرکت‌های خلاق این حوزه نیز به ارتقای سلامت جامعه، ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده کمک کرده است.

تحقیقات روی گیاهان دارویی و درمانی مبتنی بر طب مکمل، یکی از حوزه‌هایی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف توسعه محصولات و بازار این حوزه صورت می‌گیرد.

ایده‌های نوآورانه در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی، پس از قرار گرفتن در فرآیند شتابدهی و توسعه نمونه محصول، در مسیر دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و سـازمان غـذا و دارو قرار می‌گیرند تا به بازار وارد شوند.

تولیدات آرایشی، بهداشتی و دارویی از فرآورده‌هایی است که توسط شرکت آسپیان تجاری‌سازی شده و با ارائه در داروخانه‌ها، مراکز محصولات آرایشی و بهداشتی و خانه‌های ماساژ، بخشی از نیاز جامعه را به این فرآورده‌ها برطرف کرده است. با استفاده از فناوری بومی، امکان نظارت کامل بر کاشت، داشت و برداشت گیاهان فراهم شده و از بهترین روش‌ها در ایزولاسیون، عصاره کشی و اسانس کشی برای حفظ کامل خاصیت گیاه استفاده می‌شود.

محصولات ایران‌ساخت گیاهی، فاقد هرگونه رنگ، بو و اسانس شیمیایی هستند که با نام تجاری این شرکت، به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه می‌شوند.

دستگاه‌های موجود در کارخانه نیز حاصل خلاقیت نیروهای ایرانی است. با راهبری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، داروهای گیاهی توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است و با استفاده از نانوفناوری، برای تأثیرگذاری بیشتر تولید و وارد بازار صادراتی می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز