title
کد خبر: 216968
00
از دست دادن و روبوسی با حجاج خودداری کنید

رئیس گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خودداری از دست دادن و روبوسی با حجاج بیت الله الحرام برای پیشگیری از انتقال برخی بیماری‌ها و کرونا ضروری است.

به گزارش بهداشت نیوز، علی منصوری ، در خصوص دست دادن و روبوسی با حجاج اظهار کرد: امسال در مناسک بیت الله الحرام تعداد زیادی از مسلمانان شرکت کرده‌اند که همین مسئله باعث رعایت بیشتر مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌شود.

وی افزود: برخی بیماری‌ها به راحتی از طریق آب و غذا و تنفس منتقل می‌شوند و برخی دیگر ممکن است از طریق آب و غذا و حتی ممکن است با حضور زائرین حج کرونا و دیگر بیماری‌ها اوج بگیرد.

رئیس گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با توصیه بر رعایت بهداشت فردی حجاج در این سفر عنوان کرد: رعایت بهداشت فردی حجاج در این سفر، تمیز نگه داشتن دست‌ها و استفاده از وسایل شخصی است و شست و شوی مرتب با آب و صابون و با استفاده از مواد ضد عفونی مثل الکل از ابتلای دیگر افراد خودداری کنند.

منصوری با اشاره به احتمال وجود کرونا گفت: امکان اینکه دوباره با سفر حجاج این بیماری‌ها اوج بگیرد، وجود دارد پس توصیه به استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات تاکید می‌شود.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: اجتناب از قربانی کردن حیوان درب منزل و پیش پای حجاج، به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری تب مالت و cchf لازم است.

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز