title
کد خبر: 216481
00
دانستنی هایی درباره گیاهان دارویی

گیاهان دارویی در ایران با سابقه ای طولانی و تاریخی به عنوان یکی از سودآورترین صنایع در کشور محسوب می شود که می تواند بخش قابل توجهی از بار اقتصادی کشور را به دوش بکشد. اما این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که از همه ظرفیت های بومی و تخصصی به صورت بهینه استفاده شود.

به گزارش بهداشت نیوز، ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله نهادهایی است که به این کار همت گمارده و در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‌های انسانی و بومی(طبیعی) به توسعه این صنعت در کشور کمک کند.

این کار هم در نهایت به افزایش بیش از 10 برابری تولید داروها و فرآورده‌های گیاهی و سنتی منجر شده و بیش از 800 شرکت دانش‌بنیان و خلاق در این حوزه فعالیت می‌کنند و سطح زیرکشت گیاهان دارویی به بیش از 300 هزار هکتار رسیده است. دستاوردهایی که حاصل همکاری نهادهای دولتی و شرکت هایی است که در مرز دانش فعالیت می کنند.

همه کشورها هم در تلاش هستند که بر مبنای ظرفیت‌های اقلیمی و سرزمینی خود تولیدات این محصولات را ارتقا دهند و به بازار جهانی آن هم دست یابند. محصولات ایران ساخت این حوزه هم با کیفیت بالایی تولید می شوند و می توانند در صورت بهره وری درست به بازار جهانی صادر شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز