title
کد خبر: 216264
00
آزمایش موفق یک دارو در آمریکا: سلول‌های سرطانی در بدن همۀ بیماران ناپدید شدند

چهارده بیمار مبتلا به راست روده یا «رکتوم» که در یک آزمایش ایمونوتراپی در ایالات متحده شرکت کرده بودند، در پایان دورۀ آزمایش هیچ نشانی از ابتلا به سرطان در بدن نداشتند؛ نتیجه‌ای که از سوی پزشکان «شگفت‌انگیز» توصیف شده است.

به گزارش بهداشت نیوز ،این کارآزمایی بالینی برای مدت ۶ ماه زیر نظر پژوهشگران مرکز سرطان «مموریال اسلون کترینگ» در نیویورک انجام شد و تومورهای سرطانی بیمارانی که در آن شرکت داشتند، پس از استفاده از دارویی که «dostarlimab» نامیده می‌شود، بطور کامل ناپدید شد.

بنا بر گزارش مجله پزشکی «نیوانگلند»، بیماران باید در مدتی که در این آزمایش شرکت داشتند، هر سه هفته یکبار یک دُز از داروی «dostarlimab» را دریافت می‌کردند و انتظار می‌رفت که پس از پایان این دوره نیز درمان‌های استاندارد برای مبارزه با سرطان همچون شیمی درمانی و پرتو درمانی را آغاز کنند. با این وجود نتایج عملی این آزمایش نشان داد که پس از پایان این دوره، سلول‌های سرطانی از بدن تمام بیماران پاک شده بودند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز