title
کد خبر: 216181
00
بررسی عوارض روحی و جسمی کرونا در کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی

دبیر اجرایی سی و دومین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: کووید و عوارض روحی و جسمی بعد از آن، مشکلات گوارشی، ریزگردها و عوارض آن در جامعه از جمله مشکلاتی است که گریبانگیر جامعه شده و در این کنگره مورد بحث قرار می گیرند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر کیوان الچیان با اشاره به حضور 180 متخصص و فوق تخصص داخلی در سی و دومین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران عنوان کرد: کووید و عوارض روحی و جسمی بعد از آن، مشکلات گوارشی، ریزگردها و عوارض آن در جامعه از جمله مشکلاتی است که گریبانگیر جامعه شده و در این کنگره مورد بحث قرار می گیرند.

الچیان درمان های جدید نارسایی قلبی و فشارخون، عوارض بیماری های گوارشی و اسهال های خونی را از دیگر موضوعات برنامه های این کنگره برشمرد.

این متخصص داخلی گفت: با توجه به اهمیت و اولویت موضوع اورژانس؛ همکاران متخصص داخلی در کنار متخصصین طب اورژانس، آخرین دستاوردهای طب اورژانس و برخورد با بیماران اورژانسی را در کنگره مطرح می کنند.

به گفته الچیان، علاوه بر جامعه متخصصین داخلی، انجمن های فوق تخصصی ریه، گوارش، نفرولوژی، غدد، اعصاب داخلی، اعصاب و روان، اورژانس، خون و روماتولوژی برای برگزاری کنگره امسال همکاری موثری دارند.

وی با اشاره به محدودیت های ناشی از کووید و برگزار نشدن کنگره های حضوری، طی دو سال اخیر یادآور شد: ما نخستین گروهی هستیم که بعد از کرونا مجوز برگزاری کنگره را گرفتیم و این مجوز مشروط به استفاده از نصف ظرفیت سالن است تا مراقبتهای لازم برای پیشگیری از کرونا را داشته باشیم.

الچیان با اشاره به برگزاری انتخابات جامع متخصصین داخلی در روز سوم این کنگره، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور فعال همکاران در انتخابات و کنگره، برنامه ای پربار و بدون کمترین وقفه ای داشته باشیم چراکه حاصل این برنامه های علمی در نهایت منجر به ارائه خدمات بهتر درمانی و به نفع مردم می شود.

گفتنی است، سی و دومین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۰ خردادماه جاری، در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز