title
کد خبر: 211826
10
یک عرق گیاهی با این همه خاصیت/ مفید برای لاغری و جوش تا کبد و فشار خون

گیاه شاتره یکی از انواع گیاه های دارویی می باشد که فواید و خواص زیادی برای سلامتی بدن شما دارد. عرق شاتره در طب سنتی هم کاربرد فراوانی پیدا کرده است و از آن برای درمان سریع تر و بهتر برخی از بیماری ها استفاده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، عرق شاتره می‌تواند به سلامتی بدن و سلامت کبد شما کمک فراوانی کند. این عرق می‌تواند باعث رفع مشکلات کیسه صفرا در بدن شما بشود. عرق این گیاه همچنین می‌ تواند باعث رفع سنگ‌ های کلیوی نیز بشود.

خواص عرق شاتره برای فشار خون
یکی از مهمترین فواید عرق شاتره این می باشد که می تواند به تنظیم فشارخون بدن کمک فراوانی بکند. همانطور که می دانید فشارخون بالا و یا کم برای بدن خطر بسیار زیادی دارد و بعضی مواقع باعث ایجاد سکته‌ های ناگهانی قلبی و ایست قلبی نیز می‌ شود. پس برای اینکه از خطرات ناشی از فشار خون در امان باشید از عرق شاتره استفاده کنید.

خواص عرق شاتره برای جوش
گیاه شاتره همچنین خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد و برای همین دلیل به راحتی می‌ تواند تمام جوش های روی صورت را در کمترین زمان و به راحتی از بین ببرد. در واقع می‌ توان گفت یکی از بهترین و آسانترین روش های درمان جوش ها و لکه های روی صورت استفاده از عرق گیاه شاتره می باشد. استفاده از این عرق همچنین به نرمی و لطافت پوست شما نیز کمک فراوانی می‌ کند و یک پوست زیبا و جذاب به شما می بخشد.

خواص عرق شاتره برای کبد چرب
همانطور که می دانید اکثر چربی‌ های زائد و مزاحم در داخل کبد جمع می‌ شوند که می تواند باعث کبد چرب شود. کبد چرب می تواند سلامتی بدن را به شدت به خطر بیاندازد. مصرف عرق شاتره می‌ تواند به راحتی چربی‌ های مزاحم را پاکسازی کرده و به سلامت کبد کمک فراوانی بکند. عرق شاتره همچنین می‌ تواند به رفع مشکلات دیگر کبد نیز کمک کند و تمام بیماری های کبد را به راحتی درمان کند.

خواص عرق شاتره برای لاغری
افرادی که میل آنچنانی به غذا خوردن ندارند و اشتهای آن ها اکثر مواقع کور می باشد، بهتر است از عرق شاتره استفاده کنند. این گیاه به شدت اشتها آور می باشد و به باز شدن اشتها کمک می‌کند و باعث می‌ شود که شما به اندازه کافی در هر وعده غذا میل کنید. عرق شاتره برای کودکان که مشکل لاغری دارند بسیار مفید می باشد و به رفع این مشکل در کودکان کمک فراوانی می‌کند. همانطور که می دانید کودکان شما در سن رشد قرار دارند و حتما باید روزانه مقدار لازم انرژی و کالری دریافت کنند. پس اگر کودک شما هم با این مشکل مواجه هست، حتما از عرق شاتره برای درمان این مشکل استفاده کنید.

خواص عرق شاتره برای پوست
شاید اکثر شما هم برای اینکه پوستی شفاف، نرم و لطیف و بدون لکه و جوش داشته باشید، از وسایل بهداشتی و آرایشی به شدت استفاده می کنید و شاید هم نتیجه دلخواه خود را نمی گیرید. می توان گفت بهترین روش برای داشتن یک پوست زیبا و لطیف استفاده از عرق شاتره می باشد. این عرق به نرمی و لطافت پوست شما کمک می‌ کند و باعث شفاف شدن رنگ پوست می شود. همانطور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، عرق شاتره می‌ تواند تمام لکه ها و جوش های روی صورت را در کمترین زمان و به راحتی از بین ببرد.

خواص عرق شاتره برای خارش
گاهی اوقات ممکن است خارش های پوستی به شدت شما را آزار دهد و شما روش مناسبی برای درمان این خارش ها پیدا نکنید. همانطور که می دانید خارش های پوستی می تواند علایم بسیار زیادی مثل عفونت های پوستی داشته باشد. عرق شاتره خاصیت ضدعفونی کننده دارد و می‌ تواند به راحتی سطح پوست و داخل پوست شما را پاکسازی کرده و باعث درمان و رفع خارش های پوستی بشود. 

خواص عرق شاتره برای پریود
خانم ها زمانی که پریود هستند، درد زیادی را متحمل می شوند و این موضوع به خاطر خونریزی های داخلی بدن می باشد. عرق شاتره می‌ تواند باعث کم شدن خونریزی ها و کم شدن درد دوران پریودی بشود. به خانم ها پیشنهاد می شود که حتما در این دوره از عرق شاتره استفاده کنند. عرق شاتره همچنین می‌تواند به کوتاه تر شدن این دوره نیز کمک کند.

خواص عرق شاتره برای نوزادان
عرق شاتره برای نوزادان نیز می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد. مثلا عرق شاتره می‌ تواند باعث درمان نارسایی کلیوی در نوزادان شود و یا مصرف آن می تواند باعث رفع مشکلات گوارشی در نوزادان نیز بشود. همه افراد در دوران نوزادی با مشکلات زیادی مواجه می شوند. همانطور که می دانید، عرق گیاه شاتره هم خواص های بسیار زیادی دارد و می تواند به درمان اکثر این مشکلات کمک فراوانی بکند. پس از این رو می‌توان گفت که عرق شاتره برای نوزادان بسیار عالی می باشد.

خواص عرق شاتره و کاسنی
عرق شاتره و کاسنی هر دو از خواص های درمانی بسیار زیادی برخوردار هستند و  آن ها می‌ توانند به سلامت بدن افراد کمک فراوانی بکند. این دو عرق در فصل‌ های گرم سال می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد. مثلا این دو عرق می‌ توانند باعث رفع تشنگی شدید بشود. مصرف این محصولات می تواند باعث درمان کبد چرب و رفع تمام مشکلات کبد شود. همان طور که می‌ دانید کبد یکی از اعضای اصلی بدن شما می باشد و نارسایی کبد می تواند شما را با مشکلات زیادی مواجه کند.

عرق شاتره و کاسنی همچنین می‌ تواند باعث سلامت قلب نیز بشود و از سکته های ناگهانی قلبی جلوگیری بکند. مصرف عرق شاتره و کاسنی همچنین می‌ تواند به سلامت و زیبایی پوست نیز کمک فراوانی بکند و ناهمواری های پوستی را به راحتی از بین ببرد. عرق این دو گیاه همچنین خاصیت های درمانی بسیار زیاد دیگری هم دارد که ما در این مقاله قادر به نام بردن و توضیح دادن همگی آن ها نمی باشیم.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز