title
کد خبر: 211238
00
آغاز برنامه مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۱۴۰۱

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برنامه مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۱۴۰۱ از دیروز در سراسر کشور با حضور فعال همه بازرسین و کارشناسان بهداشت محیط با هدف حفظ و ارتقای بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی و پروتکل‌های بهداشتی در راستای سلامت جامعه آغاز شد و اولویت این برنامه مدیریت کنترل کووید ۱۹ است.

به گزارش بهداشت نیوز ،مهندس محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برنامه مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۱۴۰۱ از دیروز در سراسر کشور با حضور فعال همه بازرسین و کارشناسان بهداشت محیط با هدف حفظ و ارتقای بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی و پروتکل های بهداشتی در راستای سلامت جامعه آغاز شد و اولویت این برنامه مدیریت کنترل کووید ۱۹ است.

وی افزود: در اولین روز برنامه سلامت نوروزی، ۳۴ هزار و ۵۵۹ مورد بازرسی در سراسر کشور انجام شده و ۸۹۷ مورد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
وی از پلمب ۳۱۰ مورد متخلف بهداشتی در کشور در روز گذشته خبر داد و ادامه داد: دیروز ۷۱۸ مرکز اقامتی نیز مورد بازدید همکاران ما قرار گرفت که ۴۲ مورد از این مراکز به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ مورد نیز پلمب شدند.
 
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت یادآور شد: یک هزار و ۱۱۴ مرکز بین راهی نیز در روز گذشته مورد بازدید قرار گرفت که ۷۹ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۲۴ مورد پلمب شدند.
 
فرهادی با اشاره به بازرسی های مشترک نیروهای بهداشتی با سایر سازمانها و ارگانها، گفت: روز گذشته، سه هزار و ۶۳۵ مورد بازرسی بصورت مشترک با سازمان ها و ادارات و مراجع قضایی انجام شده است.
 
بنابر اعلام وبدا، وی با بیان اینکه در روز اول اجرای این برنامه، ۳۴ هزار و ۳۳۴ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شد، ادامه داد: دیروز ۱۷ هزار و ۹۷۵ مورد کلرسنجی از سامانه های آبرسانی و ۱۲ هزار و ۷۲۹ مورد سنجش پرتال از سطوح و مواد غذایی انجام شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز