title
کد خبر: 210214
00
دورهمی های نوروز برای این افراد ممنوع

در شرایط فعلی که میزان بستری بیماران روند افزایشی ندارد ؛ احتمال بد حال شدن بیمارانی که قبلا بستری شدند و افزایش مرگ و میر وجود دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: دورهمی های نوروز می تواند برای بیماران زمینه ای و افراد واکسینه نشده خطر آفرین باشد، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی در مهمانی ها و مسافرت ها و دریافت دز سوم واکسن باید اولویت همه مردم باشد.

دکتر علی اصغر انجیدنی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه خوشبختانه در روزهای اخیر روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کرونا متوقف شده است،خاطر نشان کرد: امیدواریم توقف روند افزایشی بیماران بستری در روزهای آینده منجر به کاهش تعداد بستری ها شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که میزان بستری بیماران روند افزایشی ندارد ؛ احتمال بد حال شدن بیمارانی که قبلا بستری شدند و افزایش مرگ و میر وجود دارد.

دکتر انجیدنی با بیان اینکه استان خراسان برای خروج از پیک ششم آماده می شود و مسئله نگران کننده این است که با شروع تعطیلات نوروز ممکن است دورهمی و سفرهای زیادی را ایجاد کند، عنوان کرد: این موضوع برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند و واکسینه نشده اند می تواند خطر ساز باشد.

وی افزود:  به عموم مردم توصیه میشود؛ رعایت پروتکل ها در مهمانی و مسافرت ها و تزریق واکسن به ویژه دز سوم واکسن در اولویت زندگی قرار داشته باشد.

دکتر انجیدنی با بیان اینکه در افرادی که سه دز واکسن زده اند، بدحالی و بستری کمتری در این موج وجود داشت و افرادی که فوت کرده اند عموما یا واکسن نزده و یا به بیماری زمینه ای مبتلا بودند، ابراز کرد: استفاده از ماسک و دریافت به موقع واکسن تاثیر زیادی در جلوگیری از بدحالی بیماران دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز