title
کد خبر: 208999
00
خطر انتقال کرونا از حیوانات خانگی به انسان چقدر است؟

حیوانات نیز می توانند از طریق تماس نزدیک به کووید19 آلوده شوند. اما به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری خطر انتقال کووید19 از حیوانات به انسان کم است و بسیار نادر است که حیوانات خانگی از این ویروس به طور جدی بیمار شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، در سرتاسر جهان، گزارش‌هایی مبنی بر آلوده شدن حیوانات به کووید۱۹ گزارش شده است، از حیوانات همراه مانند گربه و سگ گرفته تا حیواناتی مانند کفتار و گوزن دم سفید. بیشتر این حیوانات پس از تماس با افرادی که مبتلا به کووید19 بودند، از جمله صاحبان و مراقبان، آلوده شدند.

این موضوع برای همه‌گیری چه معنایی دارد؟

در حالی که موارد ابتلا در حیوانات خانگی و سایر حیوانات کم است، کارشناسان معتقدند گسترش عفونت به گونه‌های دیگر می‌تواند باعث گسترش بیماری همه‌گیر شود.

دکتر سورش کوچیپودی گفت اگر ویروس به یافتن میزبان‌های دیگری برای زندگی ادامه دهد، یافتن مکان ویروس تقریباً غیرممکن خواهد بود و کنترل کووید19 پیچیده می‌شود.

همانطور که در مورد آهوها می‌بینیم، آنها عفونت را از مردم می‌گیرند و به یکدیگر می‌دهند، اما چیزی که ما نمی‌دانیم این است که آنها آن را به چه کسی دیگری می‌دهند. این یک شبکه انتقال پیچیده ایجاد می‌کند که در آن ویروس می‌تواند به گردش خود ادامه دهد و تغییر کند، که منجر به فرصت‌های بیشتری برای تکامل و بازگشت ویروس به جمعیت‌های انسانی می‌شود.

محققان همچنین نگران هستند که انتقال گسترده ویروس، به ویژه در گوزن، می‌تواند منجر به جهش‌های بیشتر و خطر ایجاد انواع جدید شود. آنها می‌توانند انواعی را که اکنون دیگر در انسان منتقل نمی‌شوند حفظ کنند و به آنها اجازه دهند بعداً بازگردند.

کالج دامپزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید هیچ مورد مستندی از عفونت کووید19 در دام وجود نداشته است. در حالی که محققان دانشگاه ایالتی کلرادو عمدا دام‌ها را آلوده کرده‌اند از جمله گاو، گوسفند، بز و اسب، هیچ یک از حیوانات ویروس را از طریق بینی، دهان یا رکتوم دفع نکردند. این نشان می‌دهد که دام بعید است کووید19 را به انسان منتقل کند. 

چگونه بفهمم حیوانات خانگی من مبتلا به کووید19 هستند؟

طبق CDC، حیوانات خانگی که مبتلا به ویروس هستند ممکن است علائمی مانند تب، سرفه، مشکل در تنفس، آبریزش بینی، ترشحات چشمی، استفراغ و اسهال داشته باشند.

در برخی موارد ممکن است ندانیم زیرا ممکن است علائمی از خود نشان ندهند، اما مواردی وجود دارد که سگ‌ها و گربه‌ها مبتلا شده‌اند و علائم سرفه و علائم تنفسی را نشان می‌دهند.

از میان حیوانات خانگی که بیمار شده‌اند، بیشتر آنها فقط بیماری خفیف داشتند و به طور کامل بهبود یافته‌اند.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز