title
کد خبر: 208812
00
هفت گیاه شگفت انگیز برای درمان گرفتگی عضلات پا

در حالت کلی، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا معجزه می کند، اما برای دستیابی به نتایج مطلوب، چند گزینه خاص هم وجود دارد به ویژه در میان داروهای گیاهی که ارزش امتحان کردن را دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، گیاهانی مانند بابونه و رازیانه اگر در زمان و به میزان مناسب مصرف شوند، می توانند برای کاهش گرفتگی و اسپاسم موثر باشند.

در این مطلب چند داروی گیاهی وجود دارد که می تواند برای درمان گرفتگی عضلات پا موثر باشد.

1. درمان گرفتگی عضلات پا با گیاه بداغ (Cramp bark)

برای افرادی که احساس می‌کنند دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند یا پیش‌بینی می‌کنند که در آینده نزدیک درد آنها شروع شود، مصرف گیاه بداغ می‌تواند بسیار موثر باشد. شاید همه این توضیحات فقط در حد اسم این گیاه است، به همین خاطر درمان گرفتگی با مصرف این دارو گیاهی مشخص می شود.

2. درمان گرفتگی عضلات پا گل ساعتی (Passionflower)

در عین حال که این دارو گیاهی برای درمان گرفتگی عضلات پا بسیار موثر است، علاوه بر این، این موضوع هم صحت دارد که گل ساعتی می تواند با رفع یبوست و کاهش التهاب داخلی، به کاهش علائم آرتریت و همچنین بهبود وضعیت و عملکرد دستگاه گوارش فرد کمک کند.

اساساً، گل ساعتی دارو گیاهی بسیار عالی چه برای رفع گرفتگی عضلات پا و چه درمان مشکلات دیگر محسوب می شود، یعنی این دارو گیاهی همان چیزی است که باید امتحان کنید. وقتی این گیاه به شکل چای تهیه می شود طعم بسیار خوبی دارد، فقط شکر اضافه نکنید زیرا بروی خطر التهاب اثر معکوسی دارد.

3. درمان گرفتگی عضلات پا  با سیب زمینی وحشی (Wild yam)

بسیاری از مردم این را نمی دانند، اما سیب زمینی وحشی یک ماده ضدالتهاب طبیعی محسوب می شود و تقریباً می تواند بلافاصله برای کاهش گرفتگی موثر باشد. با وجود اینکه این درمان زمانی رایج بود، اما در بسیاری از مکان‌ها به سختی می‌توان سیب زمینی وحشی را پیدا کرد.

4. دانه کرفس و کرفس (Celery)

واقعیت این است که دانه کرفس یک ضد التهاب طبیعی محسوب می شود که می تواند فشار خون را همزمان با شل کردن عضلات اسپاستیک که ممکن است دچار اسپاسم شده اند کاهش دهد.

دفعه بعد که احساس کردید گرفتگی عضلات پا در حال شروع شدن است، به جای داروهای بدون نسخه به سراغ دانه کرفس بروید و اجازه دهید طبیعت کار خود را انجام دهد. بنابراین، برای درمان گرفتگی خود بهتر این است که کرفس و دانه های آن را مصرف کنید.

5. رزماری (Rosemary) ؛ داروی گیاهی برای گرفتگی عضلات پا

6. علف طلایی (Goldenrod)

7. زردچوبه (Turmeric) ، داروی گیاهی برای گرفتگی عضلات پا

 

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز