title
کد خبر: 207486
00
 با پیاده روی مغز خود را خلاق‌تر کنید

خلاقیت یک ویژگی منحصر به فرد است که می تواند ما را در انجام کارهایمان موفق تر کند، برخی افراد اعتقاد دارند چرت زدن باعث افزایش خلاقیت می شود در حالی که مطالعات جدید نشان می دهد پیاده روی منجر به افزایش این قابلیت مغزی می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، مردم از دوره باستان یعنی حدود ۲ هزار سال پیش اعتقاد داشتند راه رفتن به ما کمک می کند تا خلاق تر باشیم. این ایده از سوی فلاسفه یونان باستان مطرح شده بود،  با این حال ارتباط حرکت و شناخت از نظر علمی چیست؟ هنگام راه رفتن در مغز چه اتفاقی می افتد؟ آیا افرادی که به ندرت حرکت می کنند خلاقیت کمتری دارند؟

دکتر باربارا هندل، عصب شناس دانشگاه Julius-Maximilians-Würzburg (JMU) در باواریا، آلمان در این رابطه می گوید: تحقیقات ما نشان می دهد که این  خود مقوله حرکت کردن نیست که به ما کمک می کند انعطاف پذیرتر فکر کنیم. در واقع این آزادی انجام حرکات است که به مغز اجازه می دهد بهتر تصمیم بگیرد.

بر این اساس، حتی حرکات کوچک پا در هنگام نشستن نیز می تواند اثرات مثبت یکسانی بر تفکر خلاق داشته باشد. با این حال، محققان هیچ پیشنهاد حرکتی مشخصی ارائه نداده و تاکید می کنند نکته مهم، آزادی حرکت بدون محدودیت‌های خارجی است.

بر این اساس می توان برخی موارد را به عنوان موانع خلاقیت محسوب کرد. به عنوان نمونه محققان پیشنهاد می کنند برای مدت طولانی به نمایشگرهای کوچک خیره نشوید. این مساله بسیار مهم است که حرکت سرکوب نشده و بدن مجبور به تکرار الگوهای منظم حرکتی نشود.

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی درباره موضوع فوق توضیح می ‌دهند: متاسفانه، این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که افراد برای مثال روی یک صفحه نمایش کوچک تمرکز کنند. این عمل باعث کاهش میزان خلاقیت شده و افزایش استفاده از تلفن های همراه و دستگاه های مشابه همچنین ترویج آموزش های آنلاین در زمان همه گیری کرونا، می تواند تأثیر منفی بر فرآیندهای شناختی مانند خلاقیت داشته باشد.

محققان در این پروژه مطالعاتی سوالت مهمی را مطرح کرده و تلاش کردند به آن ها پاسخ دهند. مردم چگونه محیط خود را درک می کنند؟ محرک های حسی چه تاثیری در سیستم عصبی محیطی و چه تاثیری در مغز دارند؟ حرکات بدن چه تأثیری بر ادراک ورودی حسی دارد؟ 

به باور متخصصان، یافته های این پژوهش و موارد مشابه، در دراز مدت می تواند به درک بهتر بیماری هایی که بر حرکات بدن و همچنین فرآیندهای شناختی تأثیر می گذارند کمک کند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز