title
کد خبر: 207211
00
آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ دوشنبه ۲۷ دی ماه

هرچند روند فوتی‌های کرونا در کشور در هفته پایانی دی ماه کاهشی است، اما بیشتر کارشناسان درباره گسترش اُمیکرون و وقوع خیز ششم همچنان هشدار می‌دهند و از مردم می خواهند با پرهیز از عادی انگاری ها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس تر از گذشته باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناسان حوزه سلامت معتقدند نگرانی برای شیوع سریع اُمیکرون در کشور جدی و  زنگ خطر و هشدار برای خیز ششم کرونا  به صدا در آمده است موضوعی که اگر جدی گرفته نشود پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال دارد.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ۴۵۵ نمونه گرفته شده از افراد مبتلا به ویروس کرونا شبانه روز گذشته در مراجعه به مراکز درمانی ، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت، ۱۶۸ فرد مبتلای قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در استان شناسایی شدند.

 سید ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد و به دلیل وخامت حال عمومی بیماران ، ۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری  شدند و ۱۴۸ نفر هم در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هم اکنون ۱۹۸ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه  خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۲۱ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

دکتر شهرام صیادی اظهار داشت: ۱۲۳ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته  فوتی کرونایی در استان ثبت نشده است،‌ بیان داشت: ۶ هزارو ۴۹۶بیمار  بدحال کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در البرز جان باخته‌اند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم از بستری شدن هشت بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی این استان خبر داد و افزود :مجموع بستری های استان هم اکنون ۳۷ نفر است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: مورد فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در استان ثبت نشده و مجموع فوتی ها تا این لحظه یک هزار و ۱۷۵ نفر است.

اکنون شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و آبدانان در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های این شهرستان جان باختند که دو نفرشان اصلا واکسن کرونا نگرفته و دو نفر دیگر هم برای تزریق دز سوم اقدام نکرده بودند.

دکتر محمد گران با اظهار اینکه قائمشهر از دو ماه پیش وارد رنگ بندی آبی کرونایی شده ، افزود : طی این مدت مرگ و میر کرونایی در شهرستان کاهش یافته بود و حتی برخی از روزهای بدون مرگ کرونایی داشتیم ولی با مرگ چهار نفر در یک شبانه روز این نگرانی تشدید می شود که کرونا بویژه با سویه اومیکرون به صورت خزنده در حال پیشروی است.

 وی با اعلام این که هم اکنون ۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های  قائمشهر بستری هستند، گفت : در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های  شهرستان بستری و ۹ نفر هم ترخیص شدند و همچنین در این مدت بار مراجعه سرپایی به بیمارستان رازی قائمشهر ۱۲۲ نفر بوده است.

دکتر گران مهم ترین عامل اثرگذار بر پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد و افزود :  البته تزریق هر سه دز واکسن کرونا مهم تر از همه است چون واکسن گریزی به هر نحوی ضریب ابتلا به کرونا و مرگ و میر را افزایش می دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز