title
کد خبر: 206703
00
مصرف ناشتای این نوشیدنی ممنوع

نوشیدن قهوه پس از بیدار شدن از خواب یکی از انتخاب‌های رایج به‌خصوص در روزهای سرد سال است. بسیاری از افراد به‌خصوص اگر عجله ای برای رفتن به محل کارشان داشته ‌باشند، از صبحانه صرفنظر کرده و به نوشیدن یک فنجان قهوه اکتفا می‌کنند. اما نوشیدن قهوه به‌رغم فوایدی که دارد در حالت ناشتا برای بدن مفید نیست.

به گزارش بهداشت نیوز، قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و می‌تواند در پیشگیری از سرطان‌ها نقش داشته‌ باشد. این نوشیدنی تاثیر محرک بر مغز دارد و می‌تواند حافظه و تمرکز را تقویت کند و سردرد را نیز تسکین می‌دهد. این خواص باعث شده تا بسیاری از افراد این نوشیدنی را پس از بیدار شدن از خواب انتخاب ‌کنند. اما برخلاف تصور، قهوه در حالت ناشتا برای سلامت بدن مفید نیست زیرا ترشح اسید معده را افزایش می‌دهد. اسید معده ماده‌ای است که به هضم غذاها کمک می‌کند و مقدار زیاد آن می‌تواند زمینه‌ساز ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ و سوزش معده ‌شود. 

این عادت در طولانی‌مدت نیز ممکن است زمینه‌ساز التهاب مخاط معده شود. علاوه بر این، کافئین روده‌ها را تحریک می‌کند و حالت ملین به‌وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این مشکلات، توصیه می‌شود قهوه پس از صرف تکه‌ای نان کره‌ای، تخم‌مرغ، چند بادام یا هر خوراکی دلخواه دیگر میل شود. 

البته باید اشاره کرد که حتی در صورت افزودن شیر نیز عوارض مصرف ناشتا این نوشیدنی وجود دارد. البته به‌طور کلی، همزمانی مصرف قهوه و شیر توصیه نمی‌شود زیرا تانین‌های قهوه باعث می‌شود نوعی پروتئین در شیر به‌نام کازئین حالت دلمه و بسته پیدا کند که هضم کندتری خواهد داشت. بنابراین، افرادی که تمایل به‌ نوشیدن شیر و قهوه دارند، بهتر است که از شیرهای گیاهی استفاده کنند. 

منبع:salamat


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز