title
کد خبر: 203848
00
گودی کف پا چه عارضه‌ای به دنبال دارد؟

انگشتان فرد مبتلا به عارضه کف پای گود، چنگالی شدن انگشتان است که حتی بدون معاینات بالینی نیز قابل مشاهده است.

به گزارش بهداشت نیوز، سعید غدیری پور، کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی  اظهار داشت: ارزیابی افرادی که به عارضه گودی کف پا مبتلا هستند از جلو و پشت پا صورت می گیرد تا حالت دویدن و راه رفتن فرد به صورت کامل مشخص شود که پاها به سمت داخل متمایل می شود یا خیر.

غدیری پور اضافه کرد: وقتی از پشت به پا نگاه می کنیم، به سمت داخل آمده است و از طرف دیگر عارضه کف پای گود باعث چنگالی شدن انگشتان می شود که نکته بارز و جالب توجهی است و حتی بدون معاینات بالینی نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: پینه بستن در زیر شست یا پایین این ناحیه از پا، بروز میخچه در فرد مبتلا با دردهای فراوانی همراه است به همین دلایل بسیاری از مردم این عارضه ها را با کف پای گود اشتباه می گیرند و شاید هیچگاه به متخصص حرکت اصلاحی برای درمان آن مراجعه نکنند.

این کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی عنوان کرد: هر چند کف پای افراد باید تا اندازه ای گود باشد اما میزان استاندارد آن را متخصص تعیین می کنند لذا توصیه می شود برای ارزیابی بدنی حتی الامکان به یک مرکز معتبر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: عارضه های کف پای گود و کف پای صاف باعث محدودیت در فعالیت های عضلانی پا می شوند که همین امر می تواند درد در ناحیه زانو را نیز به دنبال داشته باشد.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز