title
کد خبر: 199971
00
درمان بواسیر و شقاق با لیزر | کلینیک پارادایس

بیماری های مقعدی جزو آن دسته بیماری هایی هستند که در ابتدا کسی جدی نمیگیرد و به مرور زمان که مشکلات بیشتری برای بدن به وجود می آورند,افراد اقدام به عمل می کنند که این کار اشتباست! چرا که ممکن است شما بتوانید با روش های خانگی و نظر پزشک,بیماری را در مدت کوتاهی از بین ببرید و از این رو نباید غافل شوید.

به گزارش بهداشت نیوز، بیماری های مقعدی جزو آن دسته بیماری هایی هستند که در ابتدا کسی جدی نمیگیرد و به مرور زمان که مشکلات بیشتری برای بدن به وجود می آورند,افراد اقدام به عمل می کنند که این کار اشتباست! چرا که ممکن است شما بتوانید با روش های خانگی و نظر پزشک,بیماری را در مدت کوتاهی از بین ببرید و از این رو نباید غافل شوید.ما در این مقاله قصد داریم تا انواع بیماری های نشیمنگاه و تفاوت آنها با یکدیگر را بررسی کنیم و شما دوستان هم اگر سوالی داشتید,همین حالا با کارشناسان کلینیک پارادایس تماس گرفته و از مشاوره رایگان خود استفاده کنید.

بیماری بواسیر (هموروئید)

هموروئید که با نام بواسیر در ایران شناخته می شود را می توانیم یکی از شایع ترین بیماری های آنورکتال در نظر داشته باشیم که متاسفانه همه ساله هزاران نفر به آن مبتلا شده و نیاز به درمان خواهند داشت.نکته ای که باید بدانید این است که بیش از 80% افراد در طول زندگی خود حداقل یکبار دچار بواسیر خواهند شد که تعداد اندکی متوجه آن می شوند.البته این اصلا جای نگرانی ندارد و خوشبختانه با روش های مختلفی که امروزه وجود دارند,می توانید در مدت کوتاهی به طور کامل بیماری را از بین ببرید.

به طور کلی بواسیر به بیماری گفته می شود که باعث تورم رگ های اطراف مقعد و در نتیجه ایجاد بافت اضافه خواهد شد.البته در روزهای ابتدایی بیماری تنها کمی درد یا خونریزی خواهید داشت که این علائم بستگی به بیرونی یا داخلی بودن بیماری شما دارد.برای مثال در بواسیر داخلی به هیچ عنوان درد دیده نمی شود و اغلب با خونریزی همراه است (اگر متوجه درد شدید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید که مبادا بیماری یا مشکل دیگری در بدنتان وجود داشته باشد).مزیت لیزر کردن بواسیر این است که در طول این کار به هیچ عنوان درد و سایر علائم را نخواهید داشت و حدود 20 دقیقه هم طول خواهد کشید.از طرفی دیگر هم دوره نقاهت 1 – 2 روزه دارد که این دوره در جراحی سنتی بین 15 الی 30 روز خواهد بود.

بیماری شقاق (فیشر)

دومین بیماری که می خواهیم به آن اشاره کنیم,شقاق است که به ایجاد یک زخم یا خراش در ناحیه حساس سلولی گفته می شود که معمولا با درد و خونریزی همراه بوده و این دو مورد به مرور زمان بیشتر و بیشتر شده و تا جایی می رسد که دیگر قابل تحمل نخواهد بود.شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که اصلا چطور امکان دارد که ناحیه مقعدی آسیب ببیند و زخم شود؟ در جواب باید بگوییم که اصلی ترین دلایل عبارتند از :

  • بیماری های گوارشی از جمله یبوست و اسهال که تاثیر بسیار زیادی بر پیدایش شقاق و بواسیر دارند.زمانی که فرد دچار یبوست شده است,مدفوع در هنگام بیرون آمدن فشار زیادی به دیواره مقعد وارد می کند و از آن طرف هم لبه های تیزی خواهد داشت و این یعنی احتمال زیاد آسیب دیدن.
  • انجام ورزش های سنگین بدون داشتن برنامه زندگی و غذایی درست ممکن است در مدت کوتاهی مشکلات زیادی از جمله شقاق برایتان به وجود بیاورد.
  • سعی کنید در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید که تمام دستگاه های بدن به ویژه دستگاه گوارش به خوبی عمل کنند و مشکلی برایتان به وجود نیاید.
  • خوردن سبزیجات و میوه ها که سرشار از فیبرهای گیاهی هستند کمک زیادی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش می کنند و از این رو پیشنهاد می کنیم که در طول هفته حداقل 3 وعده مصرف داشته باشید.

بیماری کیست مویی (سینوس پیلونیدال)

قطعا بسیاری از شما دوستانی که دارید این مقاله را می خوانید,حداقل یکبار نام بیماری کیست مویی یا مو برگشتی را شنیده اید! همانطور که از نامش پیداست,کیست مویی به دلیل گیر کردن و برگشتن یک یا چندین تار موی در زیر پوست به وجود می آید که می تواند بسیار خطرناک باشد.محل بروز مشکل در مدت اندکی دچار چرکی و تورم خواهد شد و شما می بایست سریعا برای درمان اقدام کنید.متاسفانه برخی از افراد برای داشتن سودهای زیاد و کم دردسر,اقدام به فروش محصولات گیاهی می کنند که به هیچ عنوان تست نشده اند و از طرفی دیگر هم قیمت به نسبت مناسب تری نسبت به لیزر و جراحی سنتی دارند و همین باعث می شود که بسیاری از افراد گول آنها را بخورند.در نظر داشته باشید که تمام مراحل درمان را می بایست زیر نظر پزشک انجام دهید و در غیر این صورت کیست مویی شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

در حال حاظر بهترین و سریع ترین روش درمان بیماری کیست مویی,استفاده از روش لیزری می باشد که کل این کار حدود 20 الی 30 دقیقه زمان خواهد برد و از طرفی دیگر به دلیل داشتن دوره نقاهت بسیار کوتاه 1 و 2 روزه,یک انتخاب عالی برای افراد شاغل به حساب می آید که وقت کافی ندارند.همچنین برای شروع کار از داروی بی حسی استفاده نمی شود و تمام افراد می توانند بدون مشکل اقدام به لیزر کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز