title
کد خبر: 197287
00
گول کاهش موارد بستری و مراجعین سرپایی را نخورید، پروتکل ها را رعایت کنید

فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با هر گونه کاهش موارد بستری و مراجعین سرپایی نباید از رعایت دستور العمل ها و مراقبت های مهم غافل شویم و همچنان باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عنوان یک اصل در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهناز مزدوریان دا خاطر نشان کرد: تجارب مختلف 19 ماه مقابله مستمر  با بحران کرونا به ما آموخته است که کاهش موارد کرونا مقطعی و شکننده است و با هر گونه کاهش موارد بستری و مراجعین سرپایی نباید از رعایت دستور العمل ها و مراقبت های مهم غافل شویم و همه مدافعان سلامت با آماده باش کامل چه در زمان اوج کرونا و چه در زمان کاهش موارد از سلامت مردم صیانت می کنند و در حال ارائه خدمات شبانه روزی  سلامت به مراجعین هستند.

عضو هیات علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا،میزان ماندگاری بیماران بدحال در بخش های مراقبت های ویژه بیشتر از سایر پیک های این بیماری بوده است تصریح کرد: همچنان هر روز شاهد جان باختن تعداد زیادی از هموطنان مبتلا به سویه دلتا  در کشور هستیم که لازم است همچنان با جدیت به رعایت دستور العمل ها اهتمام ورزیم.

دکتر مهناز مزدوریان با اشاره به این مطلب که تقریبا با شیبی کند شاهد کاهش موارد ورودی بیماران سرپایی در بیمارستانها هستیم اظهار کرد: در وضعیت اشغال تخت های مراقبت های ویژه تغییر محسوسی بوجود نیامده است و همچنان تخت های مراقبت ویژه در اشغال بیماران بدحال کروناست.

دکتر مزدوریان یاد آور شد: در حال حاضر  در کنار خدمات رسانی به بیماران کرونایی، خدمات به بیماران غیر کرونایی بطور معمول در حال انجام است و برخی از بخش هایی که در میانه پیک پنجم در اختیار بیماران کرونا قرار گرفته بود با کاهش موارد بستری همچنان در حال ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی است.

وی گفت: با شدت گرفتن واکسیناسیون شاهد کاهش موارد بستری و به تبع ان کاهش موارد مرگ و میر در جامعه خواهیم بود و به همه عزیزانی که واکسن کرونا را دریافت می کنند تاکید می گردد: همچنان دستور العمل ها را رعایت کنند زیرا دریافت هر دو دز واکسن دلیلی بر عدم ابتلاء به کرونا نیست.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز