title
کد خبر: 196675
00
 افراد مبتلا به آسم واکسن بزنند یا خیر؟

یک متخصص عفونی درخصوص واکسیناسیون افراد مبتلا به آسم و آلرژی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بهداشت نیوز، با آغاز تزریق گسترده واکسن کرونا سوالات بسیاری درخصوص اثربخش بودن یا عوارض احتمالی مطرح می‌شود. یکی از پرتکرارترین سوال‌ها درخصوص واکسیناسیون مربوط به نگرانی افراد دارای بیماری زمینه‌ای از احتمال بروز عوارض است که بیماران مبتلا به آسم و آلرژی به دلیل ضعف در عملکرد دستگاه تنفسی خود نگرانی بیشتری در این خصوص دارند که این موضوع را از متخصصان عفونی پیگیری کردیم.

مرتضی ایزدی؛ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: اینکه می‌گویند افراد مبتلا به آسم و آلرژی با تزریق واکسن کرونا دچار آمبولی ریه می‌شوند، درست نیست.

او افزود: اتفاقا نظر بر این است که افراد دارای آسم و آلرژی حتما باید واکسن بزنند.

گفتنی است واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال تاکنون در حال انجام است و طبق اظهارنظر مسئولان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسکانیوز


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.