title
کد خبر: 195464
00
استفاده از ماسک برای کودکان بالای ۲ سال ضروری است

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج پنجم، ابتلای کودکان به ویروس کرونا از نوع دلتا شدت بیشتری گرفته است بنابراین استفاده از ماسک برای کودکان بالاتر از ۲ سال ضروری است.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر بهاره ایمانی: استفاده کودکان از ماسک و نظارت مداوم والدین در نحوه استفاده صحیح از آن اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در این گروه سنی دارد.
وی افزود: ویروس کرونا دچار جهش و تغییر شده و تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان و نوجوانان را درگیر کرده است پس باید با مراقبت درست از فرزندانمان مانع  آسیب به آنان بشویم.
این پزشک متخصص کودکان گفت: سویه دلتا بسیار عفونی‌تر از قبل شده و به همین‌دلیل مراقبت از کودکان زیر ۱۲ سال و حتی بزرگتر که واکسینه نمی‌شوند و شرایط لازم برای دریافت واکسن کرونا را ندارند بیش از پیش ضرورت دارد.
ایمانی تصریح کرد: توصیه می‌شود والدین کودکان را به مناطق شلوغ و پرجمعیت نبرند ضمن این که باید مشوق کودکان بالای ۲ سال برای استفاده از ماسک باشند.
وی اضافه کرد: ماسک باید به اندازه صورت کودک باشد، نه اینکه از ماسک بزرگسالان برای کودکان استفاده کنیم و بهتر است که از ماسک‌های دارای تصاویر شاد و رنگی برای کودکان استفاده شود تا کودک جذب ماسک شود و از آن لذت ببرد.

۲۷ شهرستان خراسان رضوی از جمله مشهد در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

هم اکنون سه هزار و ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۲ هزار و ۸۷۰ نفر از آنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

بنا بر آخرین گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ۲۵ تا ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ ،  ۶۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را در کشور از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۹ هزار و ۱۰۸ تن رسید.

در این مدت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۰ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ هم در کشور شناسایی شد که پنج هزار و ۱۶۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۵۱۷ هزار و ۲۴۳ نفر رسیده است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز