افرادی که مزاج سرد و خشک دارند, دارای پوست خشک بوده و باید پوست خود را با روغن زیتون یا روغن کنجد چرب کنند؛ استفاده مداوم از رایانه و زیاد تماشا کردن تلویزیون، «سودا» را افزایش میدهد.
به گزارش بهداشت نیوز، در مبانی کلیات طب سنتی ایران برای هر مزاج تدابیر خاص بیان شده است. افرادی که مزاج سرد و خشک دارند, دارای پوست خشک بوده و باید پوست خود را با روغن زیتون یا روغن کنجد چرب کنند مخصوصا بعد از استحمام چرا که مانع خشکی بیش از حد پوست میشود.
10 الی 15 دقیقه پیادهروی بعد از شام برایشان برای افراد دارای مزاج سرد و خشک مفید است؛ افراد با مزاج سرد و خشک، هویج و آب سیب را فراموش نکنند چرا که مانع غلبه خشکی در بدن میشود.
حمام کردن با آب ولرم و ماساژ بدن با روغنهای مناسب مثل روغن بادام شیرین برای افراد با مزاج سرد و خشک مفید است, ورزشهای سبک مانند پیادهروی نیز مناسب است همچنین سفرهای کوتاه به خصوص به مناطق مرطوب و معتدل توصیه میشود.
دستور تنفس طبی را صبح زود و بعد از ظهرها انجام دهند, این افراد حداقل به 5 تا 6 ساعت خواب نیاز دارند, خوابیدن در طی روز برای آنها مضر است, از هوای سرد و خشک مثل هوای پاییز، محیط و فعالیتهایی که موجب افزایش سردی و خشکی میشوند, خودداری کنند.
افراد با مزاج سرد و خشک از بیخوابی و کمخوابی خودداری کنند, استفاده مداوم از رایانه و زیاد تماشا کردن تلویزیون، سودا را افزایش میدهد.
منبع: تسنیم


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.