title
کد خبر: 178349
00
اشتباهات رایجی که مبتدی ها در باشگاه انجام می دهند

برای بسیاری از مبتدیان ورزش رفتن به باشگاه بهترین راه برای تن دادن به کاهش وزن و رسیدن به اهداف تناسب اندام است. برخی تازه واردها به باشگاه ها احساس می کنند فقط رفتن به باشگاه کافی است و می تواند به آنها در رسیدن به اهدافشان در کوتاه ترین زمان کمک کند. متاسفانه، اینها تصورات غلطی است که 90...

به گزارش بهداشت نیوز، برای بسیاری از مبتدیان ورزش رفتن به باشگاه بهترین راه برای تن دادن به کاهش وزن و رسیدن به اهداف تناسب اندام است. برخی تازه واردها به باشگاه ها احساس می کنند فقط رفتن به باشگاه کافی است و می تواند به آنها در رسیدن به اهدافشان در کوتاه ترین زمان کمک کند. متاسفانه، اینها تصورات غلطی است که 90 درصد افراد هنگام ثبت نام در سالن های بدنسازی انتظار و در نتیجه در رسیدن به اهدافشان مشکل دارند. به گزارش تایمزسوفاندیا، ما تعدادی از رایج ترین اشتباهاتی را که ورزشکاران هنگام انجام تمرین مرتکب می شوند را ذکر می کنیم:

وزنه برداری را سریع شروع می کنند

بسیاری از مبتدیان در سالن بدنسازی در روزهای ابتدایی سعی می کنند وزنه بزنند و فرم و وضعیت بدن خود را نادیده می گیرند. افراد تصور می کنند بالا بردن وزنه باعث تقویت عضله آنها می شود، نفس خود را تقویت می کند و به آنها کمک می کند تا سریع تر به اهداف خود برسند، اما در واقعیت اینطور نیست. در حالی که وزنه زدن مفید است، وضعیت، شکل یا دانش نادرست درباره وزنه زدن می تواند منجر به آسیب شود. افراد مبتدی فقط باید پس از تسلط بر حرکات اساسی و اصلاح وضعیت بدن وزنه های سنگین را بلند کنند.

بیشتربخوانیم:6 تصور اشتباه در مورد کاهش وزن

اضافه بار پیشرونده را نادیده می گیرند

اضافه بار پیشرونده به این معنی است که شخصی در سالن بدنسازی باید به آرامی وزنه های هفتگی را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر شما در هفته اول 20 کیلوگرم وزنه می زنید باید 3 ست 15، 18 و 20 را تکرار کنید و اگر می توانید در مرحله بعدی وزن را از 20 تا 25 افزایش دهید و روند را تکرار کنید. این فرایند به بسیاری از افراد کمک می کند تا از نظر آمادگی جسمانی رشد کرده و دقت لازم را کسب کنند، اما مبتدیان گاهی اوقات این مسئله را نادیده می گیرند و در بلند کردن وزنه های یکسان برای مدت طولانی گیر می کنند که به درد اهداف آنها نمی خورد.

میزان مصرف غذا و وزن خود را کنترل نمی کنند

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که برخی از مبتدیان مرتکب می شوند این است که به طور منظم آنچه را که می خورند و همچنین وزن بدن خود را کنترل نمی کنند. برای آگاهی از میزان پیشرفت خود باید میزان مصرف روزانه غذا را ردیابی کنید، میزان کالری دریافت شده را یادداشت کنید و خود را به طور مرتب در مقیاس (روزانه یا هفتگی) وزن کنید تا بتوانید پیشرفتی را که انجام می دهید اندازه گیری کنید و تغییرات و اصلاحات لازم را در رژیم و تمرین خود انجام دهید.

بیشتربخوانیم:از کجا بفهمیم در حال حاضر وزن مناسبی داریم!

انتظار دریافت نتیجه سریع را دارند

هر ورزشکاری دوست دارد در کمترین زمان لاغر یا عضلانی شود. افراد به طور معمول انتظار دارند نتایج مورد نظر خود را در همان ماه اول ببینند و در صورت عدم موفقیت متلاشی و ناامید شوند. چیزی که خیلی ها متوجه نمی شوند این است که تناسب اندام مسیری است که نیاز به یک تعهد طولانی مدت دارد. حتی اگر تغییرات را مشاهده کنید به احتمال زیاد نتایج کوتاه مدت خواهد بود.

تغییر دادن بدن و شروع به دیدن نتایج ممکن است حداقل سه ماه طول بکشد (یا بیشتر، بسته به نوع بدن، وزن، اهداف فرد دارد). آیا می دانید برای تغییر اساسی یک بدن که مدت طولانی است توسط عادت های بد زندگی آسیب دیده است دستیابی به اهداف یک شبه امکان پذیر نیست. تناسب اندام به معنای داشتن برنامه ثابت و منظم است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز