title
کد خبر: 16586
00
مصرف دوز بالای ویتامین D مانع از بیماری قلبی نمی شود

مصرف دوز بالای ویتامین D یکبار در ماه موجب کاهش ریسک بیماری قلبی نمی شود.

به کزارش بهداشت نیوز، دکتر رابرت اسکراگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اوکلند نیوزیلند، در این باره می گوید: «مطالعه ما فقط درباره یکبار مصرف این ویتامین در ماه است.»تیم تحقیق امیدوار است که در بررسی های آینده مشخص شود که مصرف روزانه مکمل های ویتامین D برای سلامت قلب مفید است.

مطالعات قبلی نشان داده اند احتمال بیشتر بیماری قلبی در بین افرادی که ویتامین D کمی مصرف می کنند وجود دارد.منابع طبیعی ویتامین D شامل نور ماوراءبنفش خورشید، و غذاهای نظیر ماهی چرب، محصولات لبنی غنی شده، آب پرتقال و زرده تخم مرغ است.

محققان از گذشته براین باورند کمبود ویتامین D با بروز ریسک بیماری قلبی-عروقی مرتبط است. همچنین به گفته محققان نرخ بروز بیماری های قلبی-عروقی در زمستان به مراتب بیشتر از تابستان است.

محققان در این مطالعه جدید مزیت احتمالی ویتامین D را در مورد سلامت قلب حدود ۵۱۰۰ فرد بزرگسال پیگیری کردند.

رده سنی تمام شرکت کنندگان بین ۵۰ تا ۸۴ سال بود. حدود یک چهارم آنها در ابتدای مطالعه دچار کمبود ویتامین D بودند. به نیمی از شرکت کنندگان ماهی یکبار ویتامین D با دوز اولیه ۲۰۰ هزار واحد بین المللی داده شد و به نیم دیگر ماهانه مکمل دارونما داده می شد.

شرکت کنندگان به طورمیانگین ۳ سال از این شیوه تعیین شده پیروی کردند.

در پایان مطالعه حدود ۱۲ درصد هر دو گروه به نوعی مبتلا به بیماری قلبی شده بودند و ریسک ابتلا به فشارخون بالا، یا تجربه حمله قلبی، سکته، نارسایی قلبی یا آنژین در همه کم و بیش مشابه بود.

محققان دریافتند مصرف ماهانه مکمل ویتامین D با دوز بالا تغییری در ریسک بروز بیماری قلبی ایجاد نمی کند.

 

منبع: مهر

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • هشدار امروز عراقچی به مقامات آمریکایی: مراقب اطلاعات جعلی و اشتباهات محاسباتی باشید!+ تصویر
  • کبد چرب شایع ترین بیماری کبد در جهان/ باورهای غلط درباره کبد چرب و درمان آن
  • هواپیمای سلطنتی امارات در 2 روز پیایی پرواز به تهران، چه با خود آورد؟+ تصاویر
  • تصاویری از آلودگی نفتی در سواحل قشم و هنگام
  • از اینستاگرام تا مطب؛ چطور بفهمیم توصیه‌های پزشکی فضای مجازی قابل اعتمادند؟
  • مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم امام هشتم/ عراقچی و قالیباف هم بودند+ تصاویر
  • چرا بعضی ها چپ‌ دست می‌شوند؟/ چپ دست‌ها باهوش ترند؟
  • هشدار سازمان غذا و دارو درباره نظارت بر تولید خمیرمرغ و فرآورده‌های پروتئینی
  • کاهش خطر زوال عقل در زنان با «هورمون‌درمانی»!
  • واکنش بقائی به آلودگی‌ نفتی در سواحل قشم: چه کسی مسئول جبران خسارات و آسیب‌های وارده است؟+ تصویر
  • با این 2 روش رایج در واقع دارید نیازهای شخصی خود را نادیده می گیرید!/ چگونه کوچک‌انگاری را متوقف و فضا را اشغال کنیم؟