title
کد خبر: 161437
00
با این رژیم غذایی فشار خون تان را کاهش دهید

بررسی ۷ رژیم غذایی گیاهی نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی کمی گوشت با مقادیر زیاد سبزیجات بهترین روش برای حفظ سلامت قلب است.

به گزارش بهداشت نیوز محققان دانشگاه وارویک بریتانیا عنوان می کنند تغییرات در رژیم غذایی و مصرف مواد گیاهی بیشتر در رژیم غذایی نظیر سبزیجات و غلات کامل، و کاهش مصرف گوشت و لبنیات، موجب کاهش فشارخون و حفظ سلامت قلب می شود.

در این مطالعه دو گروه موردمقایسه قرار گرفتند: یک گروه رژیم غذایی گیاهی ویژه و گروه دیگر رژیم غذایی استاندارد دریافت کردند.

 

«فرانچسکو کاپوچیو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج ما جالب بود. رژیم های غذایی که دارای میزان کمی پروتئین حیوانی بودند، در مقایسه با رژیم غذایی کاملاً گیاهی و فاقد هرگونه پروتئین گیاهی، تاثیر بیشتری بر کاهش فشارخون داشتند.»

 

وی در ادامه می افزاید: «این نتیجه عجیب نیست چراکه رژیم غذایی گیاهی فاقد مواد مغذی مهم است. وجود میزان کمی گوشت در رژیم غذایی مهم است..»

 

در حقیقت، نتایج نشان می دهد که وجود میزان کمی پروتئین حیوانی به صورت ماهی یا تخم مرغ و لبنیات در رژیم غذایی به مراتب تاثیر بیشتری در کاهش فشارخون در مقایسه با رژیم غذایی کاملاً گیاهی دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • کبد چرب شایع ترین بیماری کبد در جهان/ باورهای غلط درباره کبد چرب و درمان آن
  • با این 2 روش رایج در واقع دارید نیازهای شخصی خود را نادیده می گیرید!/ چگونه کوچک‌انگاری را متوقف و فضا را اشغال کنیم؟
  • هشدار امروز عراقچی به مقامات آمریکایی: مراقب اطلاعات جعلی و اشتباهات محاسباتی باشید!+ تصویر
  • تصاویری از آلودگی نفتی در سواحل قشم و هنگام
  • هواپیمای سلطنتی امارات در 2 روز پیایی پرواز به تهران، چه با خود آورد؟+ تصاویر
  • از اینستاگرام تا مطب؛ چطور بفهمیم توصیه‌های پزشکی فضای مجازی قابل اعتمادند؟
  • مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم امام هشتم/ عراقچی و قالیباف هم بودند+ تصاویر
  • هشدار سازمان غذا و دارو درباره نظارت بر تولید خمیرمرغ و فرآورده‌های پروتئینی
  • واکنش بقائی به آلودگی‌ نفتی در سواحل قشم: چه کسی مسئول جبران خسارات و آسیب‌های وارده است؟+ تصویر
  • چرا بعضی ها چپ‌ دست می‌شوند؟/ چپ دست‌ها باهوش ترند؟
  • کاهش خطر زوال عقل در زنان با «هورمون‌درمانی»!