کد خبر: 106628
تاریخ انتشار: یکشنبه 12 اسفند 1397 - 08:25
بدن انسان برای کمک به حفظ توازن در مایعات بدن نیاز به نمک دارد.
به گزارش بهداشت نیوز محققان هشدار میدهند مصرف بیش از اندازه نمک موجب احتباس مایعات بدن و افزایش فشارخون میشود.
طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، حدود ۷۵ درصد نمک مصرفی ناشی از مصرف غذاهای فرآوری شده است.
این سازمان، نکات زیر را برای کاهش مصرف نمک توصیه میکند:
- مصرف بیشتر میوه و سبزیجات تازه.
- مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم نظیر سبزیجات پهن برگ و موز. پتاسیم میتواند به کاهش تأثیر سدیم بر فشارخون کمک کند.
- استفاده از ادویه به جای نمک در طعم دارکردن غذاها.
- تمایل به مصرف میان وعدههای بدون نمک.
- خواندن برچسب مواد خوراکی از لحاظ میزان سدیم و مصرف خوراکیهای با میزان کمتر سدیم.
منبع: مهر
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.