مبتلایان به دیابت مدام باید به بیماریشان فکر کنند و درباره درمان تصمیم بگیرند. تمام این کارها و نگرانیها، گاهی اوقات به استرسهای روانی میانجامد.
به گزارش «بهداشت نیوز» با این حال، متخصصان دیابت میگویند که استرس دیابت همان افسردگی نیست. این پریشانی، خاص نیازهای ۲۴ ساعته دیابت است، مخصوصاً در افرادی که به انسولین وابستهاند.
ویلیام پولونسکی، رئیس مؤسسه رفتار در دیابت گفت: «روزی که به دیابت مبتلا میشوید، انگار دنیا کار تمام وقت جدیدی به شما داده است که باید در کنار کارهای دیگرتان انجامش دهید. این یک کار خاص است که بر بقیه ابعاد زندگی تأثیر میگذارد. در این کار دستمزدی داده نمیشود و خبری از مرخصی نیست.»
آلیشیا مکاولیف-فوگارتی، از انجمن دیابت امریکا، چنین گفت: «استرس دیابت بار اضافهای است که مبتلایان به دیابت بر دوش میکشند. آنها جز همه کارهایی که دیگران انجام میدهند، باید مراقب قند خونشان باشند، یادشان باشد که دارو بخورند و/یا دز انسولین خود را تنظیم کنند و هنگام خوردن کربوهیدراتهای دریافتی را بشمارند. آنها این بار اضافه را هر روز و هر دقیقه با خود میکشند.»
گایدلاینهای جدید که اخیراً در ژورنال Diabetes Care منتشر شدهاند، توصیه میکنند که پزشکان بیماران دیابتی خود را با تستهای استاندارد از نظر این مسائل مورد غربالگری قرار دهند.
منبع: سلامانه


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.