title
کد خبر: 95418
00
 آیا عادت شکستن انگشتان خطرناک است؟

شکستن انگشتان دست امری معمول و گاهی اوقات لذت‌بخش برای برخی افراد است، اما این کار می‌تواند در برخی موارد مضر باشد.

به گزارش بهداشت نیوز:شکستن انگشتان دست یک کار بسیار معمول است به طوری که ۲۵ تا ۴۵ درصد از افراد این کار را انجام می‌دهند. آیا این کار برای مفاصل ما ضرر دارد؟

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، صدایی که از شکستن انگشتان دستتان می‌شنوید در واقع صدای شکستن استخوان‌هایتان نیست. اگرچه علت ایجاد صدا از مفصلی که قولنجش می‌شکند با قطعیت مشخص نشده، اما فرضیه‌هایی در این مورد مطرح شده است.

طبق یک فرضیه، فضای یک مفصل که در میان دو استخوان واقع شده است از مایعی به نام «مایع مفصلی» پر شده که عملکردی شبیه به یک روان‌کننده داشته و دارای نیتروژن و کربن‌دی‌اکسید است. «رابرت کلاپر» یک جراح ارتوپدی گفت: صدای حاصل از شکستن مفاصل ما در واقع ناشی از ترکیدن حباب‌های نیتروژن در مایع مفصلی ما است.

در حالی که این نظریه توسط بسیاری از کارشناسان ارائه شده، اما مباحثی پیرامون آن وجود دارد. برخی محققان عوامل دیگری را علت این امر می‌دانند. آن‌ها معتقدند که حفره‌زایی و ورود مایع به حفره‌ها در داخل مفصل می‌تواند عامل صدای شکستن انگشتان دست باشد.

خوشبختانه هیچ شواهدی در ارتباط با شکستن انگشتان دست و خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی و مشکلات مرتبط با آن و جود ندارد. در بدترین حالت منجر به کاهش قدرت انگشتان دست برای نگه داشتن اشیاء می‌شود.

کارشناسان اعلام کردند که اگر پس از شکستن انگشتان درد غیرمعمول یا ورم دست را تجربه کردید باید توسط یک متخصص ارتوپدی معاینه شوید.

منبع: فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.