title
کد خبر: 85235
00
شرط پذیرش دانشجویان ایرانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در نشست خبری امروزش در پاسخ به سوالی درباره ورود دانشجویان ایرانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند و اعتراض دانشجویان داخلی به این موضوع گفت: علاقه جوانان و خانواده‌های ایرانی برای شرکت در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی زیاد است. قاعدتا تعدادی از آنها در کشور قبول نمی‌شوند؛ چراکه در گروه پزشکی تعداد متقاضیان چند برابر ظرفیت است.

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر حریرچی در پاسخ به سوالی درباره ورود دانشجویان ایرانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند و اعتراض دانشجویان داخلی به این موضوع گفت: علاقه جوانان و خانواده‌های ایرانی برای شرکت در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی زیاد است. قاعدتا تعدادی از آنها در کشور قبول نمی‌شوند؛ چراکه در گروه پزشکی تعداد متقاضیان چند برابر ظرفیت است. به همین دلیل تعدادی از این افراد به خارج از کشور رفته و در دانشگاه‌های معتبر و تعدادی هم در دانشگاه‌های غیرمعتبر خارج از کشور درس می‌خوانند و اکثرا هم تمایل دارند که به ایران بازگردند.
 
حریرچی افزود: بنابراین دانشجویان درخواست بازگشت به کشور را مطرح می‌کنند که درخواست‌هایشان رسیدگی و به آنها پاسخ داده می‌شود. در عین حال تغییری که جدیدا به دلیل مشکلات ارزی ایجاد شده، این است که در گذشته افرادی که ۷۲ واحد می‌گذراندند می‌توانستند برای حضور در دانشگاه‌های ایران تاییدیه بگیرند، اما اکنون افرادی که ۳۶ واحد پاس کنند و در ۷۰۰ دانشگاهی باشند که معتبر است، می‌توانند برای آمدن به کشور تاییدیه بگیرند و از دانشگاه‌ها پذیرش دریافت کنند. البته این اقدام بعد از سال ۲۰۱۹ مورد قبول نیست. البته از این افراد در صورتی که در دانشگاهی پذیرفته شوند هزینه هم دریافت می‌شود و سوبسیت دولتی برایشان قائل نیستیم. در عین حال این افراد می‌توانند قسمتی از کمبود پزشک در کشور را هم رفع کنند.
 
منبع: ایسنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز