title
کد خبر: 79648
00
افزایش تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور به ۶۸۳ نفر

ملک زاده گفت: تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور به ۶۸۳ نفر افزایش یافته است.

به گزارش بهداشت نیوز: رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارشی از رشد کمی و کیفی علم و فناوری؛ وضعیت و رتبه مقالات و مستندات علمی جدول اطلاعاتی  SCOPUS ایران را که در سال 2016 میلادی رتبه 16 جهانی و اول منطقه و در سال 2017 میلادی رتبه 17 جهانی و اول منطقه را کسب کرده است را تشریح کرد.
 
وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم فقط در علوم پزشکی 108 دانشمند برتر در کشور بوده که در سال 1394 به 298 نفر و در حال حاضر به  683 نفر افزایش یافته است و از نظر کمیت تولید علم، ایران در پایگاه بین المللی ISI  بین همه کشورهای اسلامی در سال 2017 برای اولین بار رتبه نخست را کسب کرده است.
 
ملک زاده همچنین در خصوص دستاوردهای شگرف علمی افزود: در سالهای اخیر جهشی در فرایند تکامل فناوری های نوین رقم خورده و نتیجه آن تغییر نگاه از توسعه  " فناوری های در خدمت انسان " به خلق  " فناوری های یکپارچه شده با کاربر "  است.
 
ملک زاده تاکید کرد: کشور ما از توانایی های علمی و تکنیکی به دست آمده در چند دهه اخیر برخوردار بوده و به دستاوردهای علمی و مهمی دست یافته است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز