title
کد خبر: 79491
00
عرضه واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا در ایران از اوایل مهر امسال

مدیرعامل شرکت سانوفی پاستور ایران خبر داد: از هفته اول مهر ماه امسال برای نخستین بار واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا توسط شرکت سانوفی پاستور فرانسه در ایران عرضه خواهد شد و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش بهداشت نیوز: مهرداد میرفخرایی امروز در حاشیه مراسم لانچ واکسن آنفلوآنزا جدید چهار ظرفیتی شرکت سانوفی پاستور فرانسه در ایران با اشاره به اینکه هنوز قیمت‌گذاری این واکسن قطعی نشده است، درباره میزان نیاز بازار ایران به این واکسن توضیح داد: تلاش ما تامین حداکثری نیاز بازار ایران به این واکسن است و ما برنامه تامین خود را در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت از واکسن سه ظرفیتی به واکسن چهار ظرفیتی تغییر داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم سهم قابل توجهی از نیاز بازار را تامین کنیم.
 
وی با بیان اینکه این برای نخستین بار است که واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا در بازار ایران عرضه می‌شود، اضافه کرد: اغلب شرکت‌های جهان در فازهای مختلف رفتن به سمت واکسن چهار ظرفیتی هستند. نکته قابل توجه این است که سانوفی پاستور همکاری خوبی با ایران دارد و ایران جزو معدود کشورهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا در آن عرضه می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت سانوفی پاستور ایران با اشاره به اینکه واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا سانوفی پاستور در دنیا نیز محصول جدیدی محسوب می‌شود که طی چند سال اخیر وارد بازار شده است، درباره فعالیت‌های شرکت سانوفی پاستور ایران نیز توضیح داد: ما در حال حاضر واکسن‌های هاری، تب زرد، مننژیت، فلج اطفال تزریقی و گاها هیپ و پنتاوالان را برای ایران تامین می‌کنیم.
 
میرفخرایی خبر داد: برنامه داریم تا در مهر ماه امسال واکسن مننژیت کونژوگه چهار ظرفیتی را نیز وارد بازار ایران کنیم.
 
او درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر فعالیت‌های شرکت سانوفی پاستور در ایران نیز عنوان کرد: تامین واکسن برای بازار ایران امسال تاکنون هیچ مشکلی نداشته و تلاش خواهیم کرد این روند بدون مشکل ادامه یابد. ما قبلا هم تجربه دوران تحریم را داشتیم و همیشه واکسن‌های موردنیاز ایران را تامین کردیم. تاکنون نیز مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته و ما خودمان را متعهد به تامین واکسن‌های موردنیاز ایران می‌دانیم.
 
منبع: فانا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز