title
کد خبر: 79140
00
 از ربات‌های جراح تا دست مصنوعی که حس لامسه دارد

محققان موفق به طراحی رباتی شده‌اند که جایگزین پزشکان در اتاق عمل می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز: اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع مختلف و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از محصولات ساخته شده مخترعان بپردازیم.

رباتی که جایگزین  پزشک متخصص در اتاق عمل را می‌شود

گروهی از محققان موفق به طراحی رباتی شده‌اند که از راه دور جراحی را انجام می‌دهد؛ این محققان با پردازش تصویر حرکت دست انسان طراحی شده‌اند و بدون آن که هیچ سنسور حرکتی داشته باشند حرکات دست را تشخیص می‌دهند؛  همچنین قابلیت این را دارند که از راه دور جراحی را انجام دهند که این امر کمک بسیاری به متخصصان عمل‌های جراحی می‌کند زیرا آنها می‌توانند بدون حضور یافتن در اتاق عمل کار جراحی را انجام دهند.

روی این ربات مادون قرمزی قرار گرفته است که پردازش تصاویر را انجام می‌دهد و پزشک با ایستادن در مقابل دوربین‌ها حرکات این ربات را تشخیص می‌دهد و اگر نکته مهمی وجود داشته باشد به کمک اینترنتی که روی بازوی ربات قرار گرفته اطلاعات برای او ارسال می‌شود.

از رباتی که بیماران را جراحی می‌کند تا پروتز مصنوعی که حس لامسه دارند

تاکسی آبی بدون نیاز به هیچ موتور مکانیکی

به تازگی گروهی از محققان موفق به ساخت تاکسی آبی شده‌اند که سبب  کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌شود؛ این تاکسی روی سطح آب سوار می‌شود و از  رودخانه و دریا عبور کرده و مسافرانش را به مقصد می‌رساند به گفته سازندگان، این تاکسی به هیچ وجه شبیه به قایق‌های موتوری یا پارویی نیست و تنها با فشار آب حرکت می‌کند و نیازی به سوخت  یا برق ندارد.

از رباتی که بیماران را جراحی می‌کند تا پروتز مصنوعی که حس لامسه دارند

پروتز مصنوعی با قابلیت حس لامسه طراحی شد

یکی از محققان پروتزهای جدیدی را طراحی کرده است که می‌توان روی آنها سنسورهای مختلفی را برای ایجاد حس لامسه قرار داد؛ این محقق برای آن که افراد معلول بتوانند حس لامسه را تجربه کنند این پروتزهای مصنوعی را ساخته است همچنین نمونه جدید پروتزها هیچ مشکلی را برای افراد به وجود نمی‌آورند و با استفاده از هوش مصنوعی فرآیند را بسیار طبیعی جلوه می‌دهند.

از رباتی که بیماران را جراحی می‌کند تا پروتز مصنوعی که حس لامسه دارند

باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز